Důležitou části zapojených aktérů jsou cílové skupiny, kam patří děti a žáci; pedagogičtí pracovníci; pracovníci a dobrovolní pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání nebo asistenčních služeb a v oblasti neformálního a zájmového vzdělávání dětí a mládeže; pracovníci organizací působících ve vzdělávání, výzkumu a poradenství; pracovníci popularizující vědu a kurikulární reformu; rodiče dětí a žáků; vedoucí pracovníci škol a školských zařízení; veřejnost; zaměstnanci veřejné správy a zřizovatelů škol působící ve vzdělávací politice.
Důležitou cílovou skupinou jsou zejména děti a žáci. Motivování dětí a žáků pro zapojení v projektových aktivitách využívá jejich zájem o budoucí směr rozvoje s ohledem na klíčové kompetence a možnosti budoucího uplatnění na trhu práce. V rámci projektu jsou vytvořeny specifické komunikační nástroje informování pro tuto cílovou skupinu (semináře, workshopy, vzájemné návštěvy školských zařízení) a jsou stanoveny motivační metody, jak zvýšit u dětí a žáků zájem o vzdělávání a jeho kvalitu. Nejen děti a žáci jsou v práci projektu motivováni, ale taktéž jsou informováni a motivováni rodiče, aby podporovali své děti k dosahování lepších studijních výsledků a k využívání nejrůznějších vzdělávacích projektů. Zástupci rodičů jsou členy řídícího výboru a taktéž pracovních skupin – minitýmů, získávají tedy aktuální informace o stavu zpracování strategických dokumentů a přímo se podílejí na jejich tvorbě.
Neméně důležitou cílovou skupinou jsou pracovníci škol a školských zařízení, kteří prostřednictvím projektu posilují vztahy a vazby na zřizovatele. Jsou nedílnou součástí řídícího výboru a jednotlivých minitýmů, kde získávají informace a zkušenosti s přípravou strategického plánování a potřebný základ pro možnosti čerpání podpory rozvoje školy. Realizace projektu umožňuje pracovníkům škol a školských zařízení sledovat vývoj vlastní školy v čase v porovnání s ostatními školami zapojených do realizace projektu a vyhodnocovat tak individuální kvalitativní posuvy v přímé vazbě na lokální parametry či unikátní podmínky daného zařízení. Možnosti srovnávání školních výsledků s výsledky škol z regionu a vzájemné návštěvy škol umožňují sdílet příklady dobré praxe, což pozitivně ovlivňuje jejich další aktivity v počátečním vzdělávání.
Realizace projektu podporuje taktéž informování a motivování pedagogických pracovníků, pracovníků a dobrovolných pracovníků organizací působících v oblasti vzdělávání nebo asistenčních služeb a v oblasti neformálního a zájmového vzdělávání dětí a mládeže a zaměstnanců veřejné správy a zřizovatelů škol působící ve vzdělávací politice k aktivnímu zapojení v nabízených aktivitách. Tyto cílové skupiny jsou již zapojeny při vytváření MAP a dostávají aktuální informace o zpracovávání MAP. Taktéž se podílejí na dodávání informací potřebných ke zpracování analytické části a opatření MAP a vybraní zástupci se již aktivně účastní pracovních skupin a jsou členy řídícího výboru.
Veřejnost je informována o stavu přípravy a realizace projektu prostřednictvím webových stránek realizátora projektu. Zástupci cílové skupiny jsou členy pracovních skupin a přímo se tedy podílí na tvorbě strategických dokumentů svými cennými zkušenostmi a poznatky. Zapojení veřejnosti do realizace projektu MAP napomáhá zmírnit negativní postoj škol k přijímání systémových změn, neboť se přímo vyjadřují k daným problémům a jejich názory jsou diskutovány v rámci pracovních skupin či realizačního týmu.
Realizace projektu se bezprostředně dotýká též pracovníků organizací působících ve vzdělávání, výzkumu a poradenství a pracovníků popularizující vědu a kurikulární reformu, kteří se přímo podílí na realizaci projektu formou jejich zapojení v řídících strukturách. Díky tomu získávají informace a zkušenosti s přípravou strategického plánování a potřebný základ pro svou další činnost.