MAS Šternbersko o. p. s.
sídlo: Horní náměstí 16, 785 01 Šternberk
kancelář: Radniční 80/18, 785 01 Šternberk
ID datové schránky: 3e9dk45
IČ: 26879794
č. účtu: 3625721389/0800
e-mail: info@mas-sternbersko.cz
2. Realizace plánu
Popis klíčové aktivity:
Aktivita probíhá: duben-září 2016
Obsah této aktivity vychází ze zpracovaného plánu v oblasti vzdělávání, který vznikl v rámci řešené výzvy OPVK č. 46 v projektu "Zvyšování kvality vzdělávání v SO ORP Šternberk".
Cílem aktivity realizace je: realizovat navržená opatření směřující k podpoře dětí ohrožených školním neúspěchem a/nebo předčasným odchodem ze systému vzdělávání na Šternbersku. V rámci Lokální strategie základního vzdělávání v SO ORP Šternberk byly identifikovány problémové oblasti, přičemž Problémová oblast 1: dostupnost a kvalita základního vzdělávání je dále rozpracována na dílčí cíle.
a) školní psycholog:
Strategie navrhuje vytváření zdravého sociálního klimatu v prostředí školy jako efektivní prevence sociálně patologických jevů. Významná je nejen v této oblasti právě role školních psychologů, která se osvědčila např. při spolupráci s rodiči, Orgán sociálně-právní ochrany dětí (zkráceně OSPOD), Agentura pro sociální začleňování (zkráceně ASZ), Charitou a dalšími organizacemi.
b) školní asistent:
Role školního asistenta se pro školy jeví jako nezbytná při řešení problému inkluze a práci se žáky se sociálním znevýhodněním (Šternberk, Moravský Beroun). Viz strategie: Podpora pedagogů při práci se žáky se sociálním znevýhodněním a žáky z málo podnětného rodinného prostředí, uplatnit a zlepšit organizační formy výuky a vyučovací metody podporující rovný přístup ke vzdělání, práce s asistentem pro děti, žáky a studenty se sociálním znevýhodněním, dle lokálních podmínek a potřeb doporučovat zřízení funkce školního asistenta.
c) doučování slabších žáků:
Jedná se o aktivitu, která v předcházejícím školním roce prokazatelně přinesla výsledky při práci s ohroženými žáky. Školy by v této aktivitě rády pokračovaly. Navržená opatření realizace vychází vstříc specifickým potřebám úplných i malotřídních škol v SO ORP.
Očekávaným výstupem je zlepšení školního klimatu a lepší výsledky dětí.
Zkušenosti z realizační fáze budou využity dále při tvorbě o ověření MAP.
Po 1. 9. 2016 budou realizovány tyto aktivity formou šablon zjednodušeného financování.