Implementační aktivity

Podpora moderních didaktických forem vedoucích k rozvoji klíčových kompetencí

Zapříklady dobré praxe

 

Metody inovativního vzdělávání

 

Výjezdy za příklady dobré praxe

Rozvoj potenciálu každého žáka, zejména žáků se sociálním a jiným znevýhodněním

Děti a žáci se speciálními vzdělávacími potřebami

 

Preventivní programy pro děti a žáky

 

Infromativní setkání ke kvalitě vzdělávání s relevantními aktéry

Informativní setkání ke kvalitě vzdělávání s relevantními aktéry CS: Ostatní aktéři v oblasti v zděláváníSetkání bylo zaměřeno na seznámení relevantních aktérů ve vzdělávání s projektem "Místní akční plán rozvoje vzdělávání IV. pro území MAS Šternbersko a MAS Bystřička". Účastníci byli informováni o aktivitách projektu, možnostech zapojení cílových skupin a byly vedeny komunikační a konzultační aktivity.  Setkání přispělo k lepšímu porozumění a spolupráci mezi jednotlivými aktéry ve vzdělávání a podpořilo sdílení informací a dobré praxe.27.02.2024
Informativní setkání ke kvalitě vzdělávání s relevantními aktéry CS: ZřizovateléSetkání bylo zaměřeno na seznámení relevantních aktérů ve vzdělávání s projektem "Místní akční plán rozvoje vzdělávání IV. pro území MAS Šternbersko a MAS Bystřička". Účastníci byli informováni o aktivitách projektu, možnostech zapojení cílových skupin a byly vedeny komunikační a konzultační aktivity.  Setkání přispělo k lepšímu porozumění a spolupráci mezi jednotlivými aktéry ve vzdělávání a podpořilo sdílení informací a dobré praxe.01.03.2024
Informativní setkání ke kvalitě vzdělávání s relevantními aktéry CS: Ostatní aktéři v oblasti vzděláváníSetkání bylo zaměřeno na seznámení relevantních aktérů ve vzdělávání s projektem "Místní akční plán rozvoje vzdělávání IV. pro území MAS Šternbersko a MAS Bystřička". Účastníci byli informováni o aktivitách projektu, možnostech zapojení cílových skupin a byly vedeny komunikační a konzultační aktivity.  Setkání přispělo k lepšímu porozumění a spolupráci mezi jednotlivými aktéry ve vzdělávání a podpořilo sdílení informací a dobré praxe.09.04.2024
Informativní setkání ke kvalitě vzdělávání s relevantními aktéry CS: Ostatní aktéři v oblasti vzdělávání, CS: Pracovníci veřejné správy a subjektů zřízených veřejnou správouSetkání bylo zaměřeno na seznámení relevantních aktérů ve vzdělávání s projektem "Místní akční plán rozvoje vzdělávání IV. pro území MAS Šternbersko a MAS Bystřička". Účastníci byli informováni o aktivitách projektu, možnostech zapojení cílových skupin a byly vedeny komunikační a konzultační aktivity.  Setkání přispělo k lepšímu porozumění a spolupráci mezi jednotlivými aktéry ve vzdělávání a podpořilo sdílení informací a dobré praxe.14.05.2024
Informativní setkání ke kvalitě vzdělávání s relevantními aktéry CS: Rodiče dětí a žáků, CS: Pracovníci školských poradenských zařízení, CS: Široká veřejnostSetkání bylo zaměřeno na seznámení relevantních aktérů ve vzdělávání s projektem "Místní akční plán rozvoje vzdělávání IV. pro území MAS Šternbersko a MAS Bystřička". Účastníci byli informováni o aktivitách projektu, možnostech zapojení cílových skupin a byly vedeny komunikační a konzultační aktivity.  Setkání přispělo k lepšímu porozumění a spolupráci mezi jednotlivými aktéry ve vzdělávání a podpořilo sdílení informací a dobré praxe.14.05.2024
Informativní setkání ke kvalitě vzdělávání s relevantními aktéry CS: Pedagogičtí a nepedagogičtí pracovníciSetkání bylo zaměřeno na seznámení relevantních aktérů ve vzdělávání s projektem "Místní akční plán rozvoje vzdělávání IV. pro území MAS Šternbersko a MAS Bystřička". Účastníci byli informováni o aktivitách projektu, možnostech zapojení cílových skupin a byly vedeny komunikační a konzultační aktivity.  Setkání přispělo k lepšímu porozumění a spolupráci mezi jednotlivými aktéry ve vzdělávání a podpořilo sdílení informací a dobré praxe.14.05.2024
Informativní setkání ke kvalitě vzdělávání s relevantními aktéry CS: Vedení škol a školských zařízeníSetkání bylo zaměřeno na seznámení relevantních aktérů ve vzdělávání s projektem "Místní akční plán rozvoje vzdělávání IV. pro území MAS Šternbersko a MAS Bystřička". Účastníci byli informováni o aktivitách projektu, možnostech zapojení cílových skupin a byly vedeny komunikační a konzultační aktivity.  Setkání přispělo k lepšímu porozumění a spolupráci mezi jednotlivými aktéry ve vzdělávání a podpořilo sdílení informací a dobré praxe.11.06.2024

 

Děti ohrožené školním neúspěchem

Děti a žáci se speciálními vzdělávacími potřebamiDne 26. 9. 2024 proběhl seminář na téma „Podpora pedagogických pracovníků při přechodu z MŠ do ZŠ“, kterého se zúčastnilo 9 pedagogů (časová dotace 3 hod). Během akce byly představeny praktické ukázky pomůcek pro diagnostiku školní zralosti a připravenosti, které vedly Mgr. Petra Ambrosová a Mgr. Renáta Vrbová. Paní PaedDr. Pavlína Baslerová, PhD.  hovořila o odkladech školní docházky a připravovaných změnách. Účastníci byli aktivně zapojeni do diskuze a kladli dotazy k předvedeným nástrojům a technikám, které mohou využít ve své praxi. Seminář se nesl v interaktivním duchu, kdy si účastníci mohli vyzkoušet jednotlivé pomůcky a obdržet zpětnou vazbu od odborníků. Webová inspirace www.zapojmevsechny.cz26.09.2024

Školství, kvalita vzdělávání a nové trendy

Školství, kvalita vzdělávání a nové trendyNa konferenci "Vzdělávání směřující do budoucnosti: Trendy, kvalita a vize", která se konala 14. května 2024 v Expozici Času ve Šternberku, se sešli přední odborníci z oblasti vzdělávání, kteří diskutovali o klíčových výzvách a příležitostech, které vzdělávací systém dnes nabízí. Toto setkání, určené pro širokou veřejnost včetně rodičů a pracovníků ve vzdělávání, zdůraznilo nutnost integrace nových vzdělávacích metod a přístupů a zaměřilo se na rozvoj potenciálu každého žáka.
Konferenci navštívilo 92 zájemců. Konference hostila devět řečníků, kteří v rámci tří hodin přinesli své odborné znalosti a návrhy na vylepšení současného stavu vzdělávacích systémů. Jedním z klíčových bodů bylo zdůraznění potřeby, aby se vzdělávací systém neustále vyvíjel a adaptoval na rychle se měnící svět kolem nás.
Diskuze také zdůraznily význam spolupráce mezi různými sektory - veřejným, soukromým a neziskovým - ve snaze o zlepšení kvality vzdělávání a zpřístupnění nejlepších pedagogických praxí a zdrojů širší komunitě. Konference poskytla cenné informace a inspiraci pro všechny, kteří mají zájem o vzdělávání a chtějí přispět k jeho zlepšování. Je jasné, že vzdělávání je neustálá cesta, na které musíme spolupracovat, sdílet a inovovat, abychom připravili mladou generaci na výzvy, které přináší moderní svět.
14.05.2024

 

Podpora pedagogických a didaktických kompetencí pracovníků ve vzdělávání a podpora managementu třídních kolektivů

Snídaňové porady s řediteli

Setkání ředitelů a zástupců školSetkání proběhlo za účelem sdílení informací o projektu MAP IV, prezentování dobré praxe mezi řediteli a zástupci škol. Byly diskutovány klíčové aktivity projektu MAP IV, implementační aktivity a novinky v oblasti vzdělávání. Celkem se zúčastnilo sestkání 17 osob, počet zapojených škol bylo 14.  20.03.2024
Setkání ředitelů a zástupců školSetkání proběhlo za účelem sdílení informací o projektu MAP IV, prezentování dobré praxe mezi řediteli a zástupci škol. Byly diskutovány klíčové aktivity projektu MAP IV, implementační aktivity a novinky v oblasti vzdělávání. Celkem se zúčastnilo sestkání 14 osob, počet zapojených škol bylo 11. 21.03.2024
Setkání ředitelů a zástupců školSetkání proběhlo za účelem sdílení informací o projektu MAP IV, prezentování dobré praxe mezi řediteli a zástupci škol. Byly diskutovány klíčové aktivity projektu MAP IV, implementační aktivity a novinky v oblasti vzdělávání. Celkem se zúčastnilo sestkání 10 osob, počet zapojených škol bylo 7. 22.03.2024
Snídaňová porada s řediteliPro ředitele škol jsme připravili snídaňovou poradu, která se konala 11. června 2024 od 7:45 do 10:00 v Expedici Hanácká restaurace na adrese Potoční 13, Šternberk. Obsahem setkání bylo předání aktualizací investičních potřeb k podpisu, předání odborných publikací, ukázky Albi pomůcek pro mateřské školy, 1. a 2. stupeň základních škol, a informace k možnosti jejich zapůjčení do škol. Dále byla představena nabídka implementačních aktivit MAP na období 09-12/2024, konkrétní termíny a možnosti zapojení do akcí. Proběhla výměna informací, nabídka spolupráce ze strany Středního článku, představení projektů na podporu pohybové gramotnosti, zdravý životní styl, kariérové poradenství, prevence předčasných odchodů. Celková doba trvání akce byla přes 2 hodiny, do akce se zapojilo celkem 27 škol.11.06.2024
Snídaňové porady s řediteliSetkání proběhlo za účelem sdílení informací o projektu MAP IV, prezentování dobré praxe mezi řediteli a zástupci škol. Byly diskutovány klíčové aktivity projektu MAP IV, implementační aktivity a novinky v oblasti vzdělávání. Celkem se zúčastnilo setkání 32 osob, počet zapojených škol bylo 27. Snídaňová porada probíhala 105 minut, následně byl poskytnut prostor pro individuální sdílení a komunikaci mezi aktéry.  17.09.2024

 

 

Školní připravenost a prevence školního neúspěchu

Rozvoj kompetencí dětí a žáků v poletechnickém vzdělávání

Moderní a digitální technologie a vzdělávání

 

Moderní a digitální technologie ve vzdělávání

Virtuální realita a robotika pro ZŠ Pro pedagogické pracovníky a vedení škol v území proběhlo představení virtuální reality a robotiky. Akce se konala 30. května 2024 v Expozici času Šternberk. Účastníci si mohli sami na vlastní kůži vyzkoušet, jak probíhá výuka s pomocí virtuální reality a jak lze v pedagogické praxi virtuální realitu efektivně využívat. Rovněž si všichni vyzkoušeli práci s programovatelnými roboty, které lze používat i s mladšími dětmi. Akce trvala přibližně 3 hodiny a účastí na přednášce se zapojilo do této implementační aktivity 5 škol.30.05.2024
Virtuální realita a robotika pro ZŠ Pro pedagogické pracovníky a vedení škol v území proběhlo představení virtuální reality a robotiky. Akce se konala 30. května 2024 v Expozici času Šternberk. Účastníci si mohli sami na vlastní kůži vyzkoušet, jak probíhá výuka s pomocí virtuální reality a jak lze v pedagogické praxi virtuální realitu efektivně využívat. Rovněž si všichni vyzkoušeli práci s programovatelnými roboty, které lze používat i s mladšími dětmi. Akce trvala přibližně 3 hodiny a účastí na přednášce se zapojilo do této implementační aktivity 6 škol.30.05.2024

 

RE-USE centrum - pošli to dál

RE-USE centrum - pošli to dálRE-USE centrum - Pošli to dál je platforma zaměřená na opětovné použití vybavení a materiálů, které již nejsou v podnikání potřebné. Tato platforma propojuje potřeby škol s nepotřebným materiálem z podniků, čímž podporuje polytechnické vzdělávání a udržitelnost. Firmy mohou darovat přebytečné vybavení a materiály, které jsou pak distribuovány do škol, kde mohou být efektivně využity. Projekt podporuje společenskou odpovědnost firem, komunitní spolupráci a umožňuje dárcům využít daňové úlevy. Přispívá k ochraně životního prostředí tím, že snižuje množství odpadu a dává materiálům nový život.průběžně

EDUbus (školní a mimoškolní aktivity)

 

EDUbus (pro pedagogické pracovníky)

 

 

Mediální gramotnost

 

Mediální gramotnost a kritické myšlení

Wellbeing (duševní zdraví dětí, žáků a pedagogů)

Well-being pro ped. pracovníky

Program proti šikaně KiVa® - praktická ochutnávkaBěhem 3 hodinového workshopu se účastníci seznámili s univerzálními metodami a praktickými aktivitami, které lze použít při třídnických hodinách na základní škole. Aktivity byly designovány tak, aby podpořily pedagogy v budování pozitivního třídního a školního prostředí, což přispívá k celkovému wellbeing pedagogů na základních školách. Do hloubky byl představen KiVa  program zaměřený na prevenci a řešení šikany ve školním prostředí. Cílem programu je poskytnout základním školám nástroje pro efektivní boj proti šikaně a podporu vytváření bezpečného školního klima.16.04.2024
Dobrý začátek® - praktická ochutnávkaPro 9 účastníků ze 6 škol byl vedený workshop k podpoře pedagogických pracovníků mateřských škol ve zvládání stresu a náročných pracovních podmínek. Jedním z nástrojů pro zlepšení školního prostředí může být program Dobrý začátek. Tento program, který se zaměřuje na rozvoj socioemočních dovedností dětí předškolního věku a zvyšuje wellbeing dětí i učitelů, byl účastníkům představen zcela prakticky. Lektorka popisovala denní situace v MŠ, způsoby vedení jednání s asertivními rodiči, komunikaci problémovými žáky a další příklady. Workshop trval 180 minut.   
18.4.2024
Program proti šikaně KiVa® - praktická ochutnávkaBěhem 3 hodinového workshopu se účastníci seznámili s univerzálními metodami a praktickými aktivitami, které lze použít při třídnických hodinách na základní škole. Aktivity byly designovány tak, aby podpořily pedagogy v budování pozitivního třídního a školního prostředí, což přispívá k celkovému wellbeing pedagogů na základních školách. Do hloubky byl představen KiVa  program zaměřený na prevenci a řešení šikany ve školním prostředí. Cílem programu je poskytnout základním školám nástroje pro efektivní boj proti šikaně a podporu vytváření bezpečného školního klima.
18.4.2024
Well-being pro ped. pracovníkDne 17. 9. 2024 proběhla aktivita zaměřená na podporu well-beingu pedagogických pracovníků formou mentor Ingu ve Šternberku, kterou vedla Mgr. Hana Kroupová, zkušená mentorka, supervizorka a mediátorka. Akce trvala od 9:30 do 12:00 a zúčastnilo se jí 11 škol z oblasti MAS Šternbersko a MAS Bystřička. Cílem bylo podpořit fyzické a duševní zdraví učitelů, naučit je zvládat stres a zlepšit pracovní podmínky. Účastníci se seznámili s metodami mentor Ingu, které mohou využít k vytváření pozitivního školního klimatu. Setkání zdůraznilo důležitost prevence syndromu vyhoření a rozvoje zdravé pracovní kultury.17.09.2024

 

Well-being pro žáky