Implementační aktivity

Podpora moderních didaktických forem vedoucích k rozvoji klíčových kompetencí

Zapříklady dobré praxe

Za příklady dobré praxeDne 12. listopadu 2024 proběhla návštěva školy v Olomouci, které se zúčastnili 3 účastníci. Tato škola, druhá svého druhu v ČR, se specializuje na vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra. Program zahrnoval prohlídku školy a seznámení s jejími unikátními přístupy k výuce, které zahrnují individuální vzdělávací plány, využití speciálních učeben (např. snoezelen, ergoterapeutické a muzikoterapeutické dílny) a relaxačních prostor.
Účastníci ocenili důraz na rozvoj silných stránek žáků a na podporu jejich rodin, což je klíčové pro jejich úspěšnou integraci do společnosti. Setkání nabídlo cennou inspiraci a ukázalo možnosti, jak vytvořit podpůrné prostředí pro žáky s autismem a jejich rodiny.
12.11.2024

Metody inovativního vzdělávání

Metody inovativního vzdělávání Skupina 14 pedagogů navštívila Digidoupě, moderní technologické centrum při Univerzitě Palackého v Olomouci, aby se inspirovali možnostmi využití inovativních technologií ve výuce. Během 2,5 hodinového programu, který vedli zkušení lektoři Digidoupěte, měli účastníci příležitost seznámit se s nejnovějšími technologickými nástroji, jako jsou 3D tiskárny, virtuální realita nebo programovatelné roboty. Diskutovali také o možnostech integrace těchto technologií do vzdělávací praxe a sdíleli své vlastní zkušenosti. Akce nabídla pedagogům nové podněty a praktické ukázky pro jejich další práci.

28.11.2024

Metody inovativního vzdělávání Skupina 14 pedagogů navštívila přednášku/sdílení v Digidoupěti (moderní technologické centrum při Univerzitě Palackého v Olomouci), aby se inspirovali možnostmi využití inovativních technologií ve výuce. Během 2,5 hodinového programu, který vedli zkušení lektoři Digidoupěte, měli účastníci příležitost seznámit se s nejnovějšími technologickými nástroji, jako jsou 3D tiskárny, virtuální realita nebo programovatelné roboty. Diskutovali také o možnostech integrace těchto technologií do vzdělávací praxe a sdíleli své vlastní zkušenosti. Akce nabídla pedagogům nové podněty a praktické ukázky pro jejich další práci.28.11.2024
Metody inovativního vzdělávání Skupina 11 pedagogů navštívila přednášku/sdílení v Digidoupěti (moderní technologické centrum při Univerzitě Palackého v Olomouci), aby se inspirovali možnostmi využití inovativních technologií ve výuce. Během 2,5 hodinového programu, který vedli zkušení lektoři Digidoupěte, měli účastníci příležitost seznámit se s nejnovějšími technologickými nástroji, jako jsou 3D tiskárny, virtuální realita nebo programovatelné roboty. Diskutovali také o možnostech integrace těchto technologií do vzdělávací praxe a sdíleli své vlastní zkušenosti. Akce nabídla pedagogům nové podněty a praktické ukázky pro jejich další práci.26.03.2025

Výjezdy za příklady dobré praxe

Rozvoj potenciálu každého žáka, zejména žáků se sociálním a jiným znevýhodněním

Děti a žáci se speciálními vzdělávacími potřebami

Děti a žáci se speciálními vzdělávacími potřebamiDne 26. 9. 2024 proběhl seminář na téma „Podpora pedagogických pracovníků při přechodu z MŠ do ZŠ“, kterého se zúčastnilo 9 pedagogů (časová dotace 3 hod). Během akce byly představeny praktické ukázky pomůcek pro diagnostiku školní zralosti a připravenosti, které vedly Mgr. Petra Ambrosová a Mgr. Renáta Vrbová. Paní PaedDr. Pavlína Baslerová, PhD.  hovořila o odkladech školní docházky a připravovaných změnách. Účastníci byli aktivně zapojeni do diskuze a kladli dotazy k předvedeným nástrojům a technikám, které mohou využít ve své praxi. Seminář se nesl v interaktivním duchu, kdy si účastníci mohli vyzkoušet jednotlivé pomůcky a obdržet zpětnou vazbu od odborníků. Webová inspirace www.zapojmevsechny.cz26.09.2024
Děti a žáci se speciálními vzdělávacími potřebamiDne 16. 10. 2024 proběhl seminář na téma „Podpora pedagogických pracovníků při přechodu z MŠ do ZŠ“, kterého se zúčastnilo 29 pedagogů (časová dotace 3 hod). Během akce byly představeny praktické ukázky pomůcek pro diagnostiku školní zralosti a připravenosti, které vedly Mgr. Petra Ambrosová a Mgr. Renáta Vrbová. Paní PaedDr. Pavlína Baslerová, PhD.  hovořila o odkladech školní docházky a připravovaných změnách. Účastníci byli aktivně zapojeni do diskuze a kladli dotazy k předvedeným nástrojům a technikám, které mohou využít ve své praxi. Seminář se nesl v interaktivním duchu, kdy si účastníci mohli vyzkoušet jednotlivé pomůcky a obdržet zpětnou vazbu od odborníků. Webová inspirace www.zapojmevsechny.cz16.10.2024

Preventivní programy pro děti a žáky

Preventivní programy pro děti a žákySdružení D - Méďové „Pohádka plná průšvihů aneb co s Maruškou?!“ - Strukturovaný dramatický program pro děti mladšího školního věku vycházející z klasické pohádky Maruška a medvědi. Hlavní cíle programu: Uvědomit si rizika nežádoucího chování, nebát se přiznat chybu a napravit ji. Zvýšit dovednost dětí umět si poradit v životních situacích. Délka programu 2 vyučovací hodiny.03.10.2024
Preventivní programy pro děti a žákySdružení D - Méďové „Pohádka plná průšvihů aneb co s Maruškou?!“ - Strukturovaný dramatický program pro děti mladšího školního věku vycházející z klasické pohádky Maruška a medvědi. Hlavní cíle programu: Uvědomit si rizika nežádoucího chování, nebát se přiznat chybu a napravit ji. Zvýšit dovednost dětí umět si poradit v životních situacích. Délka programu 2 vyučovací hodiny.16.10.2024
Preventivní programy pro děti a žákySdružení D - Méďové „Pohádka plná průšvihů aneb co s Maruškou?!“ - Strukturovaný dramatický program pro děti mladšího školního věku vycházející z klasické pohádky Maruška a medvědi. Hlavní cíle programu: Uvědomit si rizika nežádoucího chování, nebát se přiznat chybu a napravit ji. Zvýšit dovednost dětí umět si poradit v životních situacích. Délka programu 2 vyučovací hodiny.17.10.2024
Preventivní programy pro děti a žákySdružení D - Kryštofe, neblbni! Program vznikl na motivy knihy Ivy Procházkové Kryštofe, neblbni a slez dolů! Pomáhá dětem mladšího školního věku konstruktivně řešit problémy a ukazuje, jaké komplikace přináší unáhlené jednání. Hlavní cíle programu: Naučit se řešit problémy s kamarády nebo v rodině konstruktivně a nekonfliktní cestou, posílit schopnost pomoct kamarádovi v nesnázích. Délka programu 2 vyučovací hodiny.22.10.2024
Preventivní programy pro děti a žákySdružení D - Méďové „Pohádka plná průšvihů aneb co s Maruškou?!“ - Strukturovaný dramatický program pro děti mladšího školního věku vycházející z klasické pohádky Maruška a medvědi. Hlavní cíle programu: Uvědomit si rizika nežádoucího chování, nebát se přiznat chybu a napravit ji. Zvýšit dovednost dětí umět si poradit v životních situacích. Délka programu 2 vyučovací hodiny.24.10.2024
Preventivní programy pro děti a žákySdružení D - Méďové „Pohádka plná průšvihů aneb co s Maruškou?!“ - Strukturovaný dramatický program pro děti mladšího školního věku vycházející z klasické pohádky Maruška a medvědi. Hlavní cíle programu: Uvědomit si rizika nežádoucího chování, nebát se přiznat chybu a napravit ji. Zvýšit dovednost dětí umět si poradit v životních situacích. Délka programu 2 vyučovací hodiny.25.10.2024
Preventivní programy pro děti a žákySdružení D - Kryštofe, neblbni! Program vznikl na motivy knihy Ivy Procházkové Kryštofe, neblbni a slez dolů! Pomáhá dětem mladšího školního věku konstruktivně řešit problémy a ukazuje, jaké komplikace přináší unáhlené jednání. Hlavní cíle programu: Naučit se řešit problémy s kamarády nebo v rodině konstruktivně a nekonfliktní cestou, posílit schopnost pomoct kamarádovi v nesnázích.5. 11. 2025
Preventivní programy pro děti a žákySdružení D - Kryštofe, neblbni! Program vznikl na motivy knihy Ivy Procházkové Kryštofe, neblbni a slez dolů! Pomáhá dětem mladšího školního věku konstruktivně řešit problémy a ukazuje, jaké komplikace přináší unáhlené jednání. Hlavní cíle programu: Naučit se řešit problémy s kamarády nebo v rodině konstruktivně a nekonfliktní cestou, posílit schopnost pomoct kamarádovi v nesnázích. Délka programu je 2 vyučovací hodiny.12.11.2024
Preventivní programy pro děti a žákySdružení D - Kryštofe, neblbni! Program vznikl na motivy knihy Ivy Procházkové Kryštofe, neblbni a slez dolů! Pomáhá dětem mladšího školního věku konstruktivně řešit problémy a ukazuje, jaké komplikace přináší unáhlené jednání. Hlavní cíle programu: Naučit se řešit problémy s kamarády nebo v rodině konstruktivně a nekonfliktní cestou, posílit schopnost pomoct kamarádovi v nesnázích. Délka programu je 2 vyučovací hodiny.14.11.2024
Preventivní programy pro děti a žákySdružení D - Jonathan a R.S.B „Zaplať, nebo budou potíže…“ - Brian Jacques, autor povídky, na jejíž motivy program vznikl, zapojil do realistického příběhu i prvky magie a sci-fi. Program pomáhá dětem mladšího školního věku hledat účinné formy obrany proti šikaně. Hlavní cíle programu: Umět se orientovat ve způsobech pomoci obětem šikany, rozvinout empatii. Délka programu je 2 vyučovací hodiny.19.11.2024
Preventivní programy pro děti a žákySdružení D - Jonathan a R.S.B „Zaplať, nebo budou potíže…“ - Brian Jacques, autor povídky, na jejíž motivy program vznikl, zapojil do realistického příběhu i prvky magie a sci-fi. Program pomáhá dětem mladšího školního věku hledat účinné formy obrany proti šikaně. Hlavní cíle programu: Umět se orientovat ve způsobech pomoci obětem šikany, rozvinout empatii. Délka programu je 2 vyučovací hodiny.26.11.2024
Preventivní programy pro děti a žákySdružení D - Jonathan a R.S.B „Zaplať, nebo budou potíže…“ - Brian Jacques, autor povídky, na jejíž motivy program vznikl, zapojil do realistického příběhu i prvky magie a sci-fi. Program pomáhá dětem mladšího školního věku hledat účinné formy obrany proti šikaně. Hlavní cíle programu: Umět se orientovat ve způsobech pomoci obětem šikany, rozvinout empatii. Délka programu je 2 vyučovací hodiny.28.11.2024
Preventivní programy pro děti a žákySdružení D - Jonathan a R.S.B „Zaplať, nebo budou potíže…“ - Brian Jacques, autor povídky, na jejíž motivy program vznikl, zapojil do realistického příběhu i prvky magie a sci-fi. Program pomáhá dětem mladšího školního věku hledat účinné formy obrany proti šikaně. Hlavní cíle programu: Umět se orientovat ve způsobech pomoci obětem šikany, rozvinout empatii. Délka programu je 2 vyučovací hodiny.06.12.2024
Preventivní programy pro děti a žákySdružení D - Jonathan a R.S.B „Zaplať, nebo budou potíže…“ - Brian Jacques, autor povídky, na jejíž motivy program vznikl, zapojil do realistického příběhu i prvky magie a sci-fi. Program pomáhá dětem mladšího školního věku hledat účinné formy obrany proti šikaně. Hlavní cíle programu: Umět se orientovat ve způsobech pomoci obětem šikany, rozvinout empatii. Délka programu je 2 vyučovací hodiny.10.12.2024
Preventivní programy pro děti a žákySdružení D - Kryštofe, neblbni! Program vznikl na motivy knihy Ivy Procházkové Kryštofe, neblbni a slez dolů! Pomáhá dětem mladšího školního věku konstruktivně řešit problémy a ukazuje, jaké komplikace přináší unáhlené jednání. Hlavní cíle programu: Naučit se řešit problémy s kamarády nebo v rodině konstruktivně a nekonfliktní cestou, posílit schopnost pomoct kamarádovi v nesnázích. Délka programu je 2 vyučovací hodiny.13.12.2024

Infromativní setkání ke kvalitě vzdělávání s relevantními aktéry

Informativní setkání ke kvalitě vzdělávání s relevantními aktéry CS: Ostatní aktéři v oblasti v zděláváníSetkání bylo zaměřeno na seznámení relevantních aktérů ve vzdělávání s projektem "Místní akční plán rozvoje vzdělávání IV. pro území MAS Šternbersko a MAS Bystřička". Účastníci byli informováni o aktivitách projektu, možnostech zapojení cílových skupin a byly vedeny komunikační a konzultační aktivity.  Setkání přispělo k lepšímu porozumění a spolupráci mezi jednotlivými aktéry ve vzdělávání a podpořilo sdílení informací a dobré praxe.27.02.2024
Informativní setkání ke kvalitě vzdělávání s relevantními aktéry CS: ZřizovateléSetkání bylo zaměřeno na seznámení relevantních aktérů ve vzdělávání s projektem "Místní akční plán rozvoje vzdělávání IV. pro území MAS Šternbersko a MAS Bystřička". Účastníci byli informováni o aktivitách projektu, možnostech zapojení cílových skupin a byly vedeny komunikační a konzultační aktivity.  Setkání přispělo k lepšímu porozumění a spolupráci mezi jednotlivými aktéry ve vzdělávání a podpořilo sdílení informací a dobré praxe.01.03.2024
Informativní setkání ke kvalitě vzdělávání s relevantními aktéry CS: Ostatní aktéři v oblasti vzděláváníSetkání bylo zaměřeno na seznámení relevantních aktérů ve vzdělávání s projektem "Místní akční plán rozvoje vzdělávání IV. pro území MAS Šternbersko a MAS Bystřička". Účastníci byli informováni o aktivitách projektu, možnostech zapojení cílových skupin a byly vedeny komunikační a konzultační aktivity.  Setkání přispělo k lepšímu porozumění a spolupráci mezi jednotlivými aktéry ve vzdělávání a podpořilo sdílení informací a dobré praxe.09.04.2024
Informativní setkání ke kvalitě vzdělávání s relevantními aktéry CS: Ostatní aktéři v oblasti vzdělávání, CS: Pracovníci veřejné správy a subjektů zřízených veřejnou správouSetkání bylo zaměřeno na seznámení relevantních aktérů ve vzdělávání s projektem "Místní akční plán rozvoje vzdělávání IV. pro území MAS Šternbersko a MAS Bystřička". Účastníci byli informováni o aktivitách projektu, možnostech zapojení cílových skupin a byly vedeny komunikační a konzultační aktivity.  Setkání přispělo k lepšímu porozumění a spolupráci mezi jednotlivými aktéry ve vzdělávání a podpořilo sdílení informací a dobré praxe.14.05.2024
Informativní setkání ke kvalitě vzdělávání s relevantními aktéry CS: Rodiče dětí a žáků, CS: Pracovníci školských poradenských zařízení, CS: Široká veřejnostSetkání bylo zaměřeno na seznámení relevantních aktérů ve vzdělávání s projektem "Místní akční plán rozvoje vzdělávání IV. pro území MAS Šternbersko a MAS Bystřička". Účastníci byli informováni o aktivitách projektu, možnostech zapojení cílových skupin a byly vedeny komunikační a konzultační aktivity.  Setkání přispělo k lepšímu porozumění a spolupráci mezi jednotlivými aktéry ve vzdělávání a podpořilo sdílení informací a dobré praxe.14.05.2024
Informativní setkání ke kvalitě vzdělávání s relevantními aktéry CS: Pedagogičtí a nepedagogičtí pracovníciSetkání bylo zaměřeno na seznámení relevantních aktérů ve vzdělávání s projektem "Místní akční plán rozvoje vzdělávání IV. pro území MAS Šternbersko a MAS Bystřička". Účastníci byli informováni o aktivitách projektu, možnostech zapojení cílových skupin a byly vedeny komunikační a konzultační aktivity.  Setkání přispělo k lepšímu porozumění a spolupráci mezi jednotlivými aktéry ve vzdělávání a podpořilo sdílení informací a dobré praxe.14.05.2024
Informativní setkání ke kvalitě vzdělávání s relevantními aktéry CS: Vedení škol a školských zařízeníSetkání bylo zaměřeno na seznámení relevantních aktérů ve vzdělávání s projektem "Místní akční plán rozvoje vzdělávání IV. pro území MAS Šternbersko a MAS Bystřička". Účastníci byli informováni o aktivitách projektu, možnostech zapojení cílových skupin a byly vedeny komunikační a konzultační aktivity.  Setkání přispělo k lepšímu porozumění a spolupráci mezi jednotlivými aktéry ve vzdělávání a podpořilo sdílení informací a dobré praxe.11.06.2024

Děti ohrožené školním neúspěchem

Děti ohrožené školním neúspěchem

Dne 29. ledna 2025 proběhl workshop „Školní zralost a školní připravenost z pohledu praxe“, který byl určen rodičům dětí předškolního věku. Cílem setkání bylo pomoci rodičům lépe porozumět tomu, co jejich dítě potřebuje k úspěšnému vstupu do školy a jak mohou předejít možným problémům.

Workshop trval 120 minut a zúčastnilo se ho 17 rodičů. Odborníci na vzdělávání vysvětlili, jak poznat, zda je dítě na školu připravené, co znamená školní zralost a jak ji podpořit. Rodiče se dozvěděli také o možnostech odkladu školní docházky, přípravných třídách a o tom, jak mohou svým dětem usnadnit první školní měsíce.

Setkání vedli zkušení pedagogové a speciální pedagogové, kteří rodičům poskytli praktické tipy a odpovídali na jejich otázky. Celý workshop byl přínosný a nabídl mnoho užitečných informací pro rodiče dětí, které se brzy chystají do školy.

29.01.2025

Školství, kvalita vzdělávání a nové trendy

Školství, kvalita vzdělávání a nové trendyNa konferenci "Vzdělávání směřující do budoucnosti: Trendy, kvalita a vize", která se konala 14. května 2024 v Expozici Času ve Šternberku, se sešli přední odborníci z oblasti vzdělávání, kteří diskutovali o klíčových výzvách a příležitostech, které vzdělávací systém dnes nabízí. Toto setkání, určené pro širokou veřejnost včetně rodičů a pracovníků ve vzdělávání, zdůraznilo nutnost integrace nových vzdělávacích metod a přístupů a zaměřilo se na rozvoj potenciálu každého žáka.
Konferenci navštívilo 92 zájemců. Konference hostila devět řečníků, kteří v rámci tří hodin přinesli své odborné znalosti a návrhy na vylepšení současného stavu vzdělávacích systémů. Jedním z klíčových bodů bylo zdůraznění potřeby, aby se vzdělávací systém neustále vyvíjel a adaptoval na rychle se měnící svět kolem nás.
Diskuze také zdůraznily význam spolupráce mezi různými sektory - veřejným, soukromým a neziskovým - ve snaze o zlepšení kvality vzdělávání a zpřístupnění nejlepších pedagogických praxí a zdrojů širší komunitě. Konference poskytla cenné informace a inspiraci pro všechny, kteří mají zájem o vzdělávání a chtějí přispět k jeho zlepšování. Je jasné, že vzdělávání je neustálá cesta, na které musíme spolupracovat, sdílet a inovovat, abychom připravili mladou generaci na výzvy, které přináší moderní svět.
14.05.2024

Podpora pedagogických a didaktických kompetencí pracovníků ve vzdělávání a podpora managementu třídních kolektivů

Snídaňové porady s řediteli

Setkání ředitelů a zástupců školSetkání proběhlo za účelem sdílení informací o projektu MAP IV, prezentování dobré praxe mezi řediteli a zástupci škol. Byly diskutovány klíčové aktivity projektu MAP IV, implementační aktivity a novinky v oblasti vzdělávání. Celkem se zúčastnilo sestkání 17 osob, počet zapojených škol bylo 14.  20.03.2024
Setkání ředitelů a zástupců školSetkání proběhlo za účelem sdílení informací o projektu MAP IV, prezentování dobré praxe mezi řediteli a zástupci škol. Byly diskutovány klíčové aktivity projektu MAP IV, implementační aktivity a novinky v oblasti vzdělávání. Celkem se zúčastnilo sestkání 14 osob, počet zapojených škol bylo 11. 21.03.2024
Setkání ředitelů a zástupců školSetkání proběhlo za účelem sdílení informací o projektu MAP IV, prezentování dobré praxe mezi řediteli a zástupci škol. Byly diskutovány klíčové aktivity projektu MAP IV, implementační aktivity a novinky v oblasti vzdělávání. Celkem se zúčastnilo sestkání 10 osob, počet zapojených škol bylo 7. 22.03.2024
Snídaňová porada s řediteliPro ředitele škol jsme připravili snídaňovou poradu, která se konala 11. června 2024 od 7:45 do 10:00 v Expedici Hanácká restaurace na adrese Potoční 13, Šternberk. Obsahem setkání bylo předání aktualizací investičních potřeb k podpisu, předání odborných publikací, ukázky Albi pomůcek pro mateřské školy, 1. a 2. stupeň základních škol, a informace k možnosti jejich zapůjčení do škol. Dále byla představena nabídka implementačních aktivit MAP na období 09-12/2024, konkrétní termíny a možnosti zapojení do akcí. Proběhla výměna informací, nabídka spolupráce ze strany Středního článku, představení projektů na podporu pohybové gramotnosti, zdravý životní styl, kariérové poradenství, prevence předčasných odchodů. Celková doba trvání akce byla přes 2 hodiny, do akce se zapojilo celkem 27 škol.11.06.2024
Snídaňové porady s řediteliSetkání proběhlo za účelem sdílení informací o projektu MAP IV, prezentování dobré praxe mezi řediteli a zástupci škol. Byly diskutovány klíčové aktivity projektu MAP IV, implementační aktivity a novinky v oblasti vzdělávání. Celkem se zúčastnilo setkání 32 osob, počet zapojených škol bylo 27. Snídaňová porada probíhala 105 minut, následně byl poskytnut prostor pro individuální sdílení a komunikaci mezi aktéry.  17.09.2024
Snídaňové porady s řediteli

Dne 3. prosince 2024 se v KD ve Šternberku uskutečnila Snídaňová porada s řediteli škol. Setkání bylo zaměřeno na sdílení informací o aktuálních aktivitách projektu MAP IV, prezentování nabídek a dobré praxe mezi řediteli a zástupci škol.
Během porady byly diskutovány klíčové oblasti, jako aktualizace investičních potřeb, konkrétní termíny a možnosti zapojení do plánovaných aktivit, a nabídky spolupráce v oblasti kurikulární práce škol, zapojení do IDZ OK - kariérového poradenství, pohybové gramotnosti a zdravého životního stylu. Součástí programu byly také ukázky pomůcek a her. Celkem se setkání zúčastnilo 33 osob, přičemž počet zapojených škol činil 27.

Snídaňová porada trvala 105 minut, z toho část byla věnována individuální komunikaci a sdílení potřeb mezi zúčastněnými aktéry. Setkání přineslo cenné podněty pro další rozvoj spolupráce a implementaci vzdělávacích aktivit v regionu.

03.12.2024

Školní připravenost a prevence školního neúspěchu

Školní připravenost, prevence školního neúspěchuDne 29. 1. 2025 proběhl workshop „Školní zralost a školní připravenost z pohledu praxe“, který se zaměřil na osvětu pedagogických pracovníků v oblasti podpory dětí při vstupu do základního vzdělávání a prevence školního neúspěchu.
 
Workshopu se zúčastnilo 21 pedagogických pracovníků, kteří měli možnost získat přehled o novinkách v oblasti odkladů školní docházky, posuzování školní zralosti a připravenosti v pedagogicko-psychologických poradnách, ale i praktických metodách práce s předškolními dětmi, včetně role přípravných tříd ZŠ.

Velká část programu byla věnována také prevenci školního neúspěchu, podpoře žáků prvních ročníků a významu spolupráce mezi školou a rodinou. O své zkušenosti a příklady dobré praxe se podělili odborníci z oblasti speciální pedagogiky, základního vzdělávání a školského poradenství, včetně Mgr. Petry Ambrosové, Mgr. Zonny Bařinkové, Mgr. Lukáše Slavíka, Mgr. Petry Trtilové a PaedDr. Pavlíny Baslerové, PhD.
29.01.2025
Školní připravenost, prevence školního neúspěchu

Dne 12. 2. 2025 proběhl workshop „Školní zralost a školní připravenost z pohledu praxe“, který se zaměřil na osvětu pedagogických pracovníků v oblasti podpory dětí při vstupu do základního vzdělávání a prevence školního neúspěchu.
 
Workshopu se zúčastnilo 12 pedagogických pracovníků, kteří měli možnost získat přehled o novinkách v oblasti odkladů školní docházky, posuzování školní zralosti a připravenosti v pedagogicko-psychologických poradnách, ale i praktických metodách práce s předškolními dětmi, včetně role přípravných tříd ZŠ.

Velká část programu byla věnována také prevenci školního neúspěchu, podpoře žáků prvních ročníků a významu spolupráce mezi školou a rodinou. O své zkušenosti a příklady dobré praxe se podělili odborníci z oblasti speciální pedagogiky, základního vzdělávání a školského poradenství, včetně Mgr. Petry Ambrosové, Mgr. Zonny Bařinkové, Mgr. Lukáše Slavíka, Mgr. Petry Trtilové a PaedDr. Pavlíny Baslerové, PhD.

12.02.2025

Rozvoj kompetencí dětí a žáků v polytechnickém vzdělávání

Moderní a digitální technologie a vzdělávání

 

Moderní a digitální technologie ve vzdělávání

Virtuální realita a robotika pro ZŠ Pro pedagogické pracovníky a vedení škol v území proběhlo představení virtuální reality a robotiky. Akce se konala 30. května 2024 v Expozici času Šternberk. Účastníci si mohli sami na vlastní kůži vyzkoušet, jak probíhá výuka s pomocí virtuální reality a jak lze v pedagogické praxi virtuální realitu efektivně využívat. Rovněž si všichni vyzkoušeli práci s programovatelnými roboty, které lze používat i s mladšími dětmi. Akce trvala přibližně 3 hodiny a účastí na přednášce se zapojilo do této implementační aktivity 5 škol.30.05.2024
Virtuální realita a robotika pro ZŠ Pro pedagogické pracovníky a vedení škol v území proběhlo představení virtuální reality a robotiky. Akce se konala 30. května 2024 v Expozici času Šternberk. Účastníci si mohli sami na vlastní kůži vyzkoušet, jak probíhá výuka s pomocí virtuální reality a jak lze v pedagogické praxi virtuální realitu efektivně využívat. Rovněž si všichni vyzkoušeli práci s programovatelnými roboty, které lze používat i s mladšími dětmi. Akce trvala přibližně 3 hodiny a účastí na přednášce se zapojilo do této implementační aktivity 6 škol.30.05.2024
Moderní a digitální technologie ve vzdělávání pro pedagogické pracovníkyDne 28.11.2024 se uskutečnila přednáška na téma „Umělá inteligence ve vzdělávání“ určená pro pedagogické pracovníky. Akce se zúčastnilo 14 pedagogů, kteří se během 1,5hodinového programu seznámili s principy a možnostmi využití umělé inteligence ve výuce. Přednáška se zaměřila na praktické ukázky, jak AI nástroje mohou podpořit kreativitu, analytické myšlení a individualizaci výuky. Účastníci měli rovněž prostor ke sdílení vlastních zkušeností a diskutovali o možnostech začlenění těchto technologií do svého předmětu. Přednáška přinesla nové impulzy a podněty, jak učinit výuku atraktivnější a přiblížit žákům moderní technologie.28.11.2024
Moderní a digitální technologie ve vzdělávání
Dne 28.11.2024 se uskutečnila přednáška na téma „Umělá inteligence ve vzdělávání“ určená pro pedagogické pracovníky. Akce se zúčastnilo 14 pedagogů, kteří se během 1,5hodinového programu seznámili s principy a možnostmi využití umělé inteligence ve výuce. Přednáška se zaměřila na praktické ukázky, jak AI nástroje mohou podpořit kreativitu, analytické myšlení a individualizaci výuky. Účastníci měli rovněž prostor ke sdílení vlastních zkušeností a diskutovali o možnostech začlenění těchto technologií do svého předmětu. Přednáška přinesla nové impulzy a podněty, jak učinit výuku atraktivnější a přiblížit žákům moderní technologie.
28.11.2024
Moderní a digitální technologie ve vzdělávání
Dne 26. 3. 2025 se uskutečnila přednáška na téma „Umělá inteligence ve vzdělávání“ určená pro pedagogické pracovníky. Akce se zúčastnilo 11 pedagogů, kteří se během 1,5hodinového programu seznámili s principy a možnostmi využití umělé inteligence ve výuce. Přednáška se zaměřila na praktické ukázky, jak AI nástroje mohou podpořit kreativitu, analytické myšlení a individualizaci výuky. Účastníci měli rovněž prostor ke sdílení vlastních zkušeností a diskutovali o možnostech začlenění těchto technologií do svého předmětu. Přednáška přinesla nové impulzy a podněty, jak učinit výuku atraktivnější a přiblížit žákům moderní technologie.
26.03.2025

RE-USE centrum - pošli to dál

RE-USE centrum - pošli to dálRE-USE centrum - Pošli to dál je platforma zaměřená na opětovné použití vybavení a materiálů, které již nejsou v podnikání potřebné. Tato platforma propojuje potřeby škol s nepotřebným materiálem z podniků, čímž podporuje polytechnické vzdělávání a udržitelnost. Firmy mohou darovat přebytečné vybavení a materiály, které jsou pak distribuovány do škol, kde mohou být efektivně využity. Projekt podporuje společenskou odpovědnost firem, komunitní spolupráci a umožňuje dárcům využít daňové úlevy. Přispívá k ochraně životního prostředí tím, že snižuje množství odpadu a dává materiálům nový život.průběžně

EDUbus (školní a mimoškolní aktivity)

EDUbus5. listopadu 2024 proběhla vzdělávací akce Edubus zaměřená na rozvoj polytechnických kompetencí u dětí a žáků. Žáci pracovali s moderními technologiemi, proběhly programy -  Hrátky s mikroskopem - Zábavná výuka základů mikroskopie a práce s digitálními mikroskopy; Haló, tady Ozobot! - Interaktivní programování malých robotů;
Energie - Experimenty zaměřené na pochopení elektrických obvodů a fyzikálních zákonitostí. Délka jednoho programu pro skupinu byla 45 minut, program byl realizován pro 4 skupiny.
05.11.2024
EDUbus6. listopadu 2024 proběhla vzdělávací akce Edubus zaměřená na rozvoj polytechnických kompetencí u dětí a žáků. Žáci pracovali s moderními technologiemi, proběhly programy -  Hrátky s mikroskopem - Zábavná výuka základů mikroskopie a práce s digitálními mikroskopy; Haló, tady Ozobot! - Interaktivní programování malých robotů;
Energie - Experimenty zaměřené na pochopení elektrických obvodů a fyzikálních zákonitostí. Délka jednoho programu pro skupinu byla 45 minut, program byl realizován pro 3 skupiny.
06.11.2024
EDUbus7. listopadu 2024 proběhla vzdělávací akce Edubus zaměřená na rozvoj polytechnických kompetencí u dětí a žáků. Žáci pracovali s moderními technologiemi, proběhly programy -  Hrátky s mikroskopem - Zábavná výuka základů mikroskopie a práce s digitálními mikroskopy; Haló, tady Ozobot! - Interaktivní programování malých robotů;
Energie - Experimenty zaměřené na pochopení elektrických obvodů a fyzikálních zákonitostí. Délka jednoho programu pro skupinu byla 45 minut, program byl realizován pro 3 skupiny.
07.11.2024

EDUbus (pro pedagogické pracovníky)

EDUbus 4. listopadu 2024 proběhla aktivita zaměřená na motivaci pedagogických pracovníků k využívání nových technologií a postupů ve výuce, v rámci programu EDUbus. Semináře se zúčastnilo 10 pedagogů, kteří si během 90 minut vyzkoušeli práci s moderními nástroji a pomůckami. Program zahrnoval praktické dílny, ve kterých si pedagogové mohli osahat stavebnici Robo Wunderkind, vhodnou pro programování od mateřských škol po 2. stupeň ZŠ, a seznámit se s robotem Photon, zaměřeným na rozvoj technických dovedností žáků. Součástí byla také ukázka práce s digitálními mikroskopy propojenými s tablety a praktická dílna se stavebnicí Boffin, kde si účastníci vyzkoušeli sestavování elektrických obvodů. Seminář poskytl pedagogům inspiraci i konkrétní nástroje pro obohacení jejich výuky.04.11.2024
EDUbus 5. listopadu 2024 proběhla aktivita zaměřená na motivaci pedagogických pracovníků k využívání nových technologií a postupů ve výuce, v rámci programu EDUbus. Semináře se zúčastnilo 9 pedagogů, kteří si během 90 minut vyzkoušeli práci s moderními nástroji a pomůckami. Program zahrnoval praktické dílny, ve kterých se pedagogové seznámili s Digitálními mikroskopy, Dewarovou nádobou, termokamerami, zaměřené na rozvoj technických dovedností žáků. Součástí byla také praktická dílna se stavebnicí Boffin, kde si účastníci vyzkoušeli sestavování elektrických obvodů. Seminář poskytl pedagogům inspiraci i konkrétní nástroje pro obohacení jejich výuky.05.11.2024
EDUbus 6. listopadu 2024 proběhla aktivita zaměřená na motivaci pedagogických pracovníků k využívání nových technologií a postupů ve výuce, v rámci programu EDUbus. Semináře se zúčastnilo 4 pedagogů, kteří si během 90 minut vyzkoušeli práci s moderními nástroji a pomůckami. Program zahrnoval praktické dílny, ve kterých si pedagogové mohli osahat stavebnici Robo Wunderkind, vhodnou pro programování od mateřských škol po 2. stupeň ZŠ, a seznámit se s robotem Photon, zaměřeným na rozvoj technických dovedností žáků. Součástí byla také ukázka práce s digitálními mikroskopy propojenými s tablety a praktická dílna se stavebnicí Boffin, kde si účastníci vyzkoušeli sestavování elektrických obvodů. Seminář poskytl pedagogům inspiraci i konkrétní nástroje pro obohacení jejich výuky.06.11.2024
EDUbus 7. listopadu 2024 proběhla aktivita zaměřená na motivaci pedagogických pracovníků k využívání nových technologií a postupů ve výuce, v rámci programu EDUbus. Semináře se zúčastnilo 12 pedagogů, kteří si během 90 minut vyzkoušeli práci s moderními nástroji a pomůckami. Program zahrnoval praktické dílny, ve kterých si pedagogové mohli osahat stavebnici Robo Wunderkind, vhodnou pro programování od mateřských škol po 2. stupeň ZŠ, a seznámit se s robotem Photon, zaměřeným na rozvoj technických dovedností žáků. Součástí byla také ukázka práce s digitálními mikroskopy propojenými s tablety a praktická dílna se stavebnicí Boffin, kde si účastníci vyzkoušeli sestavování elektrických obvodů. Seminář poskytl pedagogům inspiraci i konkrétní nástroje pro obohacení jejich výuky.07.11.2024

 

Mediální gramotnost

Mediální gramotnost a kritické myšlení

Mediální gramotnost a kritické myšleníMediální gramotnost, dezinformace, rizika a kritické myšlení pro 2. stupeň ZŠ V rámci akce nabídneme pohled do současného stavu mediální gramotnosti, problematiky dezinformací a rizik, která s nimi souvisí, a důležitosti kritického myšlení v digitálním věku. Akce je odborně zajištěna lektory z E-Bezpečí, kde se zaměřují na komplexní povahu prostředí, kde je veřejnost včetně dětí a žáků konfrontována s obrovským objemem informací z různorodých zdrojů, což vede k nárůstu možností manipulace a dezinformací. Rozpracovávají metody, které mohou jednotlivci aplikovat ke zvýšení své mediální gramotnosti a rozvoji kritického myšlení, aby lépe rozpoznávali a reagovali na nepravdivé či zavádějící informace. Proto je věnována pozornost edukativním iniciativám a vzdělávacím programům, které mají posílit schopnost kriticky vyhodnocovat zpravodajství a obsah online médií a celkově dostupných informací. Skupina 9:00 - 9:30 workshop + společná beseda 60 minut. 09.12.2024
Mediální gramotnost a kritické myšleníMediální gramotnost, dezinformace, rizika a kritické myšlení pro 2. stupeň ZŠ V rámci akce nabídneme pohled do současného stavu mediální gramotnosti, problematiky dezinformací a rizik, která s nimi souvisí, a důležitosti kritického myšlení v digitálním věku. Akce je odborně zajištěna lektory z E-Bezpečí, kde se zaměřují na komplexní povahu prostředí, kde je veřejnost včetně dětí a žáků konfrontována s obrovským objemem informací z různorodých zdrojů, což vede k nárůstu možností manipulace a dezinformací. Rozpracovávají metody, které mohou jednotlivci aplikovat ke zvýšení své mediální gramotnosti a rozvoji kritického myšlení, aby lépe rozpoznávali a reagovali na nepravdivé či zavádějící informace. Proto je věnována pozornost edukativním iniciativám a vzdělávacím programům, které mají posílit schopnost kriticky vyhodnocovat zpravodajství a obsah online médií a celkově dostupných informací. Skupina 9:30 - 10:00 workshop + společná beseda 60 minut.09.12.2024
Mediální gramotnost a kritické myšleníMediální gramotnost, dezinformace, rizika a kritické myšlení pro 2. stupeň ZŠ V rámci akce nabídneme pohled do současného stavu mediální gramotnosti, problematiky dezinformací a rizik, která s nimi souvisí, a důležitosti kritického myšlení v digitálním věku. Akce je odborně zajištěna lektory z E-Bezpečí, kde se zaměřují na komplexní povahu prostředí, kde je veřejnost včetně dětí a žáků konfrontována s obrovským objemem informací z různorodých zdrojů, což vede k nárůstu možností manipulace a dezinformací. Rozpracovávají metody, které mohou jednotlivci aplikovat ke zvýšení své mediální gramotnosti a rozvoji kritického myšlení, aby lépe rozpoznávali a reagovali na nepravdivé či zavádějící informace. Proto je věnována pozornost edukativním iniciativám a vzdělávacím programům, které mají posílit schopnost kriticky vyhodnocovat zpravodajství a obsah online médií a celkově dostupných informací.  Skupina 10:00 - 10:30 workshop + společná beseda 60 minut.09.12.2024
Mediální gramotnost a kritické myšleníMediální gramotnost, dezinformace, rizika a kritické myšlení pro 2. stupeň ZŠ V rámci akce nabídneme pohled do současného stavu mediální gramotnosti, problematiky dezinformací a rizik, která s nimi souvisí, a důležitosti kritického myšlení v digitálním věku. Akce je odborně zajištěna lektory z E-Bezpečí, kde se zaměřují na komplexní povahu prostředí, kde je veřejnost včetně dětí a žáků konfrontována s obrovským objemem informací z různorodých zdrojů, což vede k nárůstu možností manipulace a dezinformací. Rozpracovávají metody, které mohou jednotlivci aplikovat ke zvýšení své mediální gramotnosti a rozvoji kritického myšlení, aby lépe rozpoznávali a reagovali na nepravdivé či zavádějící informace. Proto je věnována pozornost edukativním iniciativám a vzdělávacím programům, které mají posílit schopnost kriticky vyhodnocovat zpravodajství a obsah online médií a celkově dostupných informací. Skupina 10:30 - 11:00 workshop + společná beseda 60 minut. 09.12.2024
Mediální gramotnost a kritické myšleníMediální gramotnost, dezinformace, rizika a kritické myšlení pro 2. stupeň ZŠ V rámci akce nabídneme pohled do současného stavu mediální gramotnosti, problematiky dezinformací a rizik, která s nimi souvisí, a důležitosti kritického myšlení v digitálním věku. Akce je odborně zajištěna lektory z E-Bezpečí, kde se zaměřují na komplexní povahu prostředí, kde je veřejnost včetně dětí a žáků konfrontována s obrovským objemem informací z různorodých zdrojů, což vede k nárůstu možností manipulace a dezinformací. Rozpracovávají metody, které mohou jednotlivci aplikovat ke zvýšení své mediální gramotnosti a rozvoji kritického myšlení, aby lépe rozpoznávali a reagovali na nepravdivé či zavádějící informace. Proto je věnována pozornost edukativním iniciativám a vzdělávacím programům, které mají posílit schopnost kriticky vyhodnocovat zpravodajství a obsah online médií a celkově dostupných informací. Skupina 11:00 - 11:30 workshop + společná beseda 60 minut.09.12.2024
Mediální gramotnost a kritické myšleníMediální gramotnost, dezinformace, rizika a kritické myšlení pro 1. stupeň ZŠV rámci akce nabídneme pohled do současného stavu mediální gramotnosti, problematiky dezinformací a rizik, která s nimi souvisí, a důležitosti kritického myšlení v digitálním věku. Akce je odborně zajištěna lektory z E-Bezpečí, kde se zaměřují na komplexní povahu prostředí, kde je veřejnost včetně dětí a žáků konfrontována s obrovským objemem informací z různorodých zdrojů, což vede k nárůstu možností manipulace a dezinformací. Rozpracovávají metody, které mohou jednotlivci aplikovat ke zvýšení své mediální gramotnosti a rozvoji kritického myšlení, aby lépe rozpoznávali a reagovali na nepravdivé či zavádějící informace. Proto je věnována pozornost edukativním iniciativám a vzdělávacím programům, které mají posílit schopnost kriticky vyhodnocovat zpravodajství a obsah online médií a celkově dostupných informací. Skupina 8:30 - 9:00 workshop, + společná část besedy 30 minut.23.01.2025
Mediální gramotnost a kritické myšleníMediální gramotnost, dezinformace, rizika a kritické myšlení pro 1. stupeň ZŠV rámci akce nabídneme pohled do současného stavu mediální gramotnosti, problematiky dezinformací a rizik, která s nimi souvisí, a důležitosti kritického myšlení v digitálním věku. Akce je odborně zajištěna lektory z E-Bezpečí, kde se zaměřují na komplexní povahu prostředí, kde je veřejnost včetně dětí a žáků konfrontována s obrovským objemem informací z různorodých zdrojů, což vede k nárůstu možností manipulace a dezinformací. Rozpracovávají metody, které mohou jednotlivci aplikovat ke zvýšení své mediální gramotnosti a rozvoji kritického myšlení, aby lépe rozpoznávali a reagovali na nepravdivé či zavádějící informace. Proto je věnována pozornost edukativním iniciativám a vzdělávacím programům, které mají posílit schopnost kriticky vyhodnocovat zpravodajství a obsah online médií a celkově dostupných informací. Skupina 9:00 - 9:30 workshop, + společná část besedy 30 minut.23.01.2025
Mediální gramotnost a kritické myšleníMediální gramotnost, dezinformace, rizika a kritické myšlení pro 1. stupeň ZŠV rámci akce nabídneme pohled do současného stavu mediální gramotnosti, problematiky dezinformací a rizik, která s nimi souvisí, a důležitosti kritického myšlení v digitálním věku. Akce je odborně zajištěna lektory z E-Bezpečí, kde se zaměřují na komplexní povahu prostředí, kde je veřejnost včetně dětí a žáků konfrontována s obrovským objemem informací z různorodých zdrojů, což vede k nárůstu možností manipulace a dezinformací. Rozpracovávají metody, které mohou jednotlivci aplikovat ke zvýšení své mediální gramotnosti a rozvoji kritického myšlení, aby lépe rozpoznávali a reagovali na nepravdivé či zavádějící informace. Proto je věnována pozornost edukativním iniciativám a vzdělávacím programům, které mají posílit schopnost kriticky vyhodnocovat zpravodajství a obsah online médií a celkově dostupných informací. Skupina 9:30 - 10:00 workshop, + společná část besedy 30 minut.23.01.2025
Mediální gramotnost a kritické myšleníMediální gramotnost, dezinformace, rizika a kritické myšlení pro 1. stupeň ZŠ V rámci akce nabídneme pohled do současného stavu mediální gramotnosti, problematiky dezinformací a rizik, která s nimi souvisí, a důležitosti kritického myšlení v digitálním věku. Akce je odborně zajištěna lektory z E-Bezpečí, kde se zaměřují na komplexní povahu prostředí, kde je veřejnost včetně dětí a žáků konfrontována s obrovským objemem informací z různorodých zdrojů, což vede k nárůstu možností manipulace a dezinformací. Rozpracovávají metody, které mohou jednotlivci aplikovat ke zvýšení své mediální gramotnosti a rozvoji kritického myšlení, aby lépe rozpoznávali a reagovali na nepravdivé či zavádějící informace. Proto je věnována pozornost edukativním iniciativám a vzdělávacím programům, které mají posílit schopnost kriticky vyhodnocovat zpravodajství a obsah online médií a celkově dostupných informací. Skupina 10:00 - 10:30 workshop, + společná část besedy 30 minut.23.01.2025
Mediální gramotnost a kritické myšleníMediální gramotnost, dezinformace, rizika a kritické myšlení pro 1. stupeň ZŠV rámci akce nabídneme pohled do současného stavu mediální gramotnosti, problematiky dezinformací a rizik, která s nimi souvisí, a důležitosti kritického myšlení v digitálním věku. Akce je odborně zajištěna lektory z E-Bezpečí, kde se zaměřují na komplexní povahu prostředí, kde je veřejnost včetně dětí a žáků konfrontována s obrovským objemem informací z různorodých zdrojů, což vede k nárůstu možností manipulace a dezinformací. Rozpracovávají metody, které mohou jednotlivci aplikovat ke zvýšení své mediální gramotnosti a rozvoji kritického myšlení, aby lépe rozpoznávali a reagovali na nepravdivé či zavádějící informace. Proto je věnována pozornost edukativním iniciativám a vzdělávacím programům, které mají posílit schopnost kriticky vyhodnocovat zpravodajství a obsah online médií a celkově dostupných informací.  Skupina 10:30 - 11:00 workshop, + společná část besedy 30 minut.23.01.2025

Wellbeing (duševní zdraví dětí, žáků a pedagogů)

Well-being pro ped. pracovníky

Program proti šikaně KiVa® - praktická ochutnávkaBěhem 3 hodinového workshopu se účastníci seznámili s univerzálními metodami a praktickými aktivitami, které lze použít při třídnických hodinách na základní škole. Aktivity byly designovány tak, aby podpořily pedagogy v budování pozitivního třídního a školního prostředí, což přispívá k celkovému wellbeing pedagogů na základních školách. Do hloubky byl představen KiVa  program zaměřený na prevenci a řešení šikany ve školním prostředí. Cílem programu je poskytnout základním školám nástroje pro efektivní boj proti šikaně a podporu vytváření bezpečného školního klima.16.04.2024
Dobrý začátek® - praktická ochutnávkaPro 9 účastníků ze 6 škol byl vedený workshop k podpoře pedagogických pracovníků mateřských škol ve zvládání stresu a náročných pracovních podmínek. Jedním z nástrojů pro zlepšení školního prostředí může být program Dobrý začátek. Tento program, který se zaměřuje na rozvoj socioemočních dovedností dětí předškolního věku a zvyšuje wellbeing dětí i učitelů, byl účastníkům představen zcela prakticky. Lektorka popisovala denní situace v MŠ, způsoby vedení jednání s asertivními rodiči, komunikaci problémovými žáky a další příklady. Workshop trval 180 minut.   
18.4.2024
Program proti šikaně KiVa® - praktická ochutnávkaBěhem 3 hodinového workshopu se účastníci seznámili s univerzálními metodami a praktickými aktivitami, které lze použít při třídnických hodinách na základní škole. Aktivity byly designovány tak, aby podpořily pedagogy v budování pozitivního třídního a školního prostředí, což přispívá k celkovému wellbeing pedagogů na základních školách. Do hloubky byl představen KiVa  program zaměřený na prevenci a řešení šikany ve školním prostředí. Cílem programu je poskytnout základním školám nástroje pro efektivní boj proti šikaně a podporu vytváření bezpečného školního klima.
18.4.2024
Well-being pro ped. pracovníkDne 17. 9. 2024 proběhla aktivita zaměřená na podporu well-beingu pedagogických pracovníků formou mentor Ingu ve Šternberku, kterou vedla Mgr. Hana Kroupová, zkušená mentorka, supervizorka a mediátorka. Akce trvala od 9:30 do 12:00 a zúčastnilo se jí 11 škol z oblasti MAS Šternbersko a MAS Bystřička. Cílem bylo podpořit fyzické a duševní zdraví učitelů, naučit je zvládat stres a zlepšit pracovní podmínky. Účastníci se seznámili s metodami mentor Ingu, které mohou využít k vytváření pozitivního školního klimatu. Setkání zdůraznilo důležitost prevence syndromu vyhoření a rozvoje zdravé pracovní kultury.17.09.2024
Well-being pro ped. pracovníky Dne 12. 11. 2024 proběhla aktivita zaměřená na podporu well-beingu pedagogických pracovníků formou mentoringu ve Šternberku, kterou vedla Mgr. Hana Kroupová, zkušená mentorka, supervizorka a mediátorka. Akce trvala od 8:00 - 11:15 a zúčastnilo se jí 5 pedagogických pracovníků z oblasti MAS Šternbersko a MAS Bystřička. Cílem bylo podpořit fyzické a duševní zdraví učitelů, naučit je zvládat stres a zlepšit pracovní podmínky. Účastníci se seznámili s metodami mentoringu, které mohou využít k vytváření pozitivního školního klimatu. Setkání zdůraznilo důležitost prevence syndromu vyhoření a rozvoje zdravé pracovní kultury.12.11.2024
Well-being pro ped. pracovníky Dne 12. prosince 2024 proběhl v zasedací místnosti Městského úřadu Velká Bystřice workshop zaměřený na wellbeing ve školství, určený pro pedagogické pracovníky. Cílem aktivity bylo podpořit pracovníky ve vzdělávání ve zvládání stresu, zlepšení pracovního prostředí a vytvoření pozitivního klimatu na školách. Workshop se konal od 9:00 do 16:00 a zúčastnilo se ho 11 osob.

Účastníci se během programu seznámili s metodikou 5 Ways to Wellbeing a technikou GROW, které propojují podporu fyzického i duševního zdraví s koučovacími dovednostmi. Součástí kurzu byla praktická část, ve které účastníci definovali konkrétní cíle pro implementaci wellbeing strategií na svých pracovištích a vytvořili akční plán pro jejich realizaci. Akce nabídla inspiraci i konkrétní nástroje, které lze okamžitě využít v pedagogické praxi.

Workshop vedli zkušení lektoři Mgr. Petr Kvapil a Doc. Mgr. Michal Růžička, Ph.D., kteří se dlouhodobě věnují osobnostnímu rozvoji a koučovacím metodám pro školské pracovníky. Tato aktivita byla důležitým krokem ke zlepšení pracovního prostředí a pohody ve školách.
12.12.2024
Well-being pro ped. pracovníky Dne 13. 2. 2025 proběhla aktivita zaměřená na podporu well-beingu pedagogických pracovníků formou mentoringu ve Šternberku, kterou vedla Mgr. Hana Kroupová, zkušená mentorka, supervizorka a mediátorka. Akce trvala od 8:00 - 11:15 a zúčastnilo se jí 5 pedagogických pracovníků z oblasti MAS Šternbersko a MAS Bystřička. Cílem bylo podpořit fyzické a duševní zdraví učitelů, naučit je zvládat stres a zlepšit pracovní podmínky. Účastníci se seznámili s metodami mentoringu, které mohou využít k vytváření pozitivního školního klimatu. Setkání zdůraznilo důležitost prevence syndromu vyhoření a rozvoje zdravé pracovní kultury.13.02.2025

Well-being pro žáky

Well-being pro žákyE- bezpečí - Digitální wellbeing Co jsou osobní údaje a jak je chránit na mobilu a počítači? Jak vytvořit silné heslo a proč je důležité? Co je digitální stopa a jak můžeme zabránit tomu, aby byla zneužita? Jak rozpoznat pravdivé informace od těch falešných? Co znamená svoboda projevu na internetu a kde jsou její hranice? Proč je důležité chovat se online ohleduplně a respektovat ostatní? Co je kyberšikana a jak se proti ní bránit? Jak využívat internet a sociální sítě smysluplně tak, aby nám pomáhaly, a nikoliv ubližovaly? Jaký je vliv sociálních sítí na duševní zdraví? Co jsou informační přetížení, algoritmy na internetu, nenávistná mluva, digitální stopa či kognitivní zkreslení a myšlenkové pasti, které nás ovlivňují v našich názorech a našem prožívání? 3.-9. roč. 2x 45 min08.10.2024
Well-being pro žákyArtwellbeing Děti se stanou součástí obohacujícího procesu sdílení a společné tvorby. Aktivita podporuje navazování nových vztahů a rozvoj sociálních dovedností a potenciálu každého člena skupiny. Prostřednictvím tvoření a experimentů děti poznávají svět kolem sebe. Použité techniky a aktivity jsou hravou formou zaměřeny na uvolnění, rozvoj motoriky a fantazie. Akce je zaměřena na podporu well-beingu ve školách, podporu sociálních a emočních dovedností dětí. Cílem aktivity je podpořit příjemné prostředí ve škole/třídě. Součástí aktivity je také naučit děti a žáky tolerantnosti a ohleduplnosti. Aktivita směřuje k celkovému osobnostnímu rozvoji dětí a žáků a učí je zvládat své emoční prožívání včetně zásad zdravého životního stylu. Podpořena bude i cílová skupina pedagogických pracovníků, kteří se účastí na workshopu s třídním kolektivem naučí nové metody a techniky jak s dětmi a žáky pracovat anebo mohou na téma navázat v dalších hodinách. 11.11.2024
Well-being pro žákyArtwellbeing Děti se stanou součástí obohacujícího procesu sdílení a společné tvorby. Aktivita podporuje navazování nových vztahů a rozvoj sociálních dovedností a potenciálu každého člena skupiny. Prostřednictvím tvoření a experimentů děti poznávají svět kolem sebe. Použité techniky a aktivity jsou hravou formou zaměřeny na uvolnění, rozvoj motoriky a fantazie. Akce je zaměřena na podporu well-beingu ve školách, podporu sociálních a emočních dovedností dětí. Cílem aktivity je podpořit příjemné prostředí ve škole/třídě. Součástí aktivity je také naučit děti a žáky tolerantnosti a ohleduplnosti. Aktivita směřuje k celkovému osobnostnímu rozvoji dětí a žáků a učí je zvládat své emoční prožívání včetně zásad zdravého životního stylu. Podpořena bude i cílová skupina pedagogických pracovníků, kteří se účastí na workshopu s třídním kolektivem naučí nové metody a techniky jak s dětmi a žáky pracovat anebo mohou na téma navázat v dalších hodinách.18.11.2024
Well-being pro žákyE- bezpečí - Digitální wellbeing Co jsou osobní údaje a jak je chránit na mobilu a počítači? Jak vytvořit silné heslo a proč je důležité? Co je digitální stopa a jak můžeme zabránit tomu, aby byla zneužita? Jak rozpoznat pravdivé informace od těch falešných? Co znamená svoboda projevu na internetu a kde jsou její hranice? Proč je důležité chovat se online ohleduplně a respektovat ostatní? Co je kyberšikana a jak se proti ní bránit? Jak využívat internet a sociální sítě smysluplně tak, aby nám pomáhaly, a nikoliv ubližovaly? Jaký je vliv sociálních sítí na duševní zdraví? Co jsou informační přetížení, algoritmy na internetu, nenávistná mluva, digitální stopa či kognitivní zkreslení a myšlenkové pasti, které nás ovlivňují v našich názorech a našem prožívání? 3.-9. roč. 2x 45 min20.11.2024
Well-being pro žákyArtwellbeing Děti se stanou součástí obohacujícího procesu sdílení a společné tvorby. Aktivita podporuje navazování nových vztahů a rozvoj sociálních dovedností a potenciálu každého člena skupiny. Prostřednictvím tvoření a experimentů děti poznávají svět kolem sebe. Použité techniky a aktivity jsou hravou formou zaměřeny na uvolnění, rozvoj motoriky a fantazie. Akce je zaměřena na podporu well-beingu ve školách, podporu sociálních a emočních dovedností dětí. Cílem aktivity je podpořit příjemné prostředí ve škole/třídě. Součástí aktivity je také naučit děti a žáky tolerantnosti a ohleduplnosti. Aktivita směřuje k celkovému osobnostnímu rozvoji dětí a žáků a učí je zvládat své emoční prožívání včetně zásad zdravého životního stylu. Podpořena bude i cílová skupina pedagogických pracovníků, kteří se účastí na workshopu s třídním kolektivem naučí nové metody a techniky jak s dětmi a žáky pracovat anebo mohou na téma navázat v dalších hodinách.26.11.2024
Well-being pro žákyE- bezpečí - Digitální wellbeing Co jsou osobní údaje a jak je chránit na mobilu a počítači? Jak vytvořit silné heslo a proč je důležité? Co je digitální stopa a jak můžeme zabránit tomu, aby byla zneužita? Jak rozpoznat pravdivé informace od těch falešných? Co znamená svoboda projevu na internetu a kde jsou její hranice? Proč je důležité chovat se online ohleduplně a respektovat ostatní? Co je kyberšikana a jak se proti ní bránit? Jak využívat internet a sociální sítě smysluplně tak, aby nám pomáhaly, a nikoliv ubližovaly? Jaký je vliv sociálních sítí na duševní zdraví? Co jsou informační přetížení, algoritmy na internetu, nenávistná mluva, digitální stopa či kognitivní zkreslení a myšlenkové pasti, které nás ovlivňují v našich názorech a našem prožívání? 3.-9. roč. 2x 45 min05.12.2024
Well-being pro žákyArtwellbeing Děti se stanou součástí obohacujícího procesu sdílení a společné tvorby. Aktivita podporuje navazování nových vztahů a rozvoj sociálních dovedností a potenciálu každého člena skupiny. Prostřednictvím tvoření a experimentů děti poznávají svět kolem sebe. Použité techniky a aktivity jsou hravou formou zaměřeny na uvolnění, rozvoj motoriky a fantazie. Akce je zaměřena na podporu well-beingu ve školách, podporu sociálních a emočních dovedností dětí. Cílem aktivity je podpořit příjemné prostředí ve škole/třídě. Součástí aktivity je také naučit děti a žáky tolerantnosti a ohleduplnosti. Aktivita směřuje k celkovému osobnostnímu rozvoji dětí a žáků a učí je zvládat své emoční prožívání včetně zásad zdravého životního stylu. Podpořena bude i cílová skupina pedagogických pracovníků, kteří se účastí na workshopu s třídním kolektivem naučí nové metody a techniky jak s dětmi a žáky pracovat anebo mohou na téma navázat v dalších hodinách.08.12.2024
Well-being pro žákyArtwellbeing Děti se stanou součástí obohacujícího procesu sdílení a společné tvorby. Aktivita podporuje navazování nových vztahů a rozvoj sociálních dovedností a potenciálu každého člena skupiny. Prostřednictvím tvoření a experimentů děti poznávají svět kolem sebe. Použité techniky a aktivity jsou hravou formou zaměřeny na uvolnění, rozvoj motoriky a fantazie. Akce je zaměřena na podporu well-beingu ve školách, podporu sociálních a emočních dovedností dětí. Cílem aktivity je podpořit příjemné prostředí ve škole/třídě. Součástí aktivity je také naučit děti a žáky tolerantnosti a ohleduplnosti. Aktivita směřuje k celkovému osobnostnímu rozvoji dětí a žáků a učí je zvládat své emoční prožívání včetně zásad zdravého životního stylu. Podpořena bude i cílová skupina pedagogických pracovníků, kteří se účastí na workshopu s třídním kolektivem naučí nové metody a techniky jak s dětmi a žáky pracovat anebo mohou na téma navázat v dalších hodinách.10.12.2024
Well-being pro žákyE- bezpečí - Digitální wellbeing Co jsou osobní údaje a jak je chránit na mobilu a počítači? Jak vytvořit silné heslo a proč je důležité? Co je digitální stopa a jak můžeme zabránit tomu, aby byla zneužita? Jak rozpoznat pravdivé informace od těch falešných? Co znamená svoboda projevu na internetu a kde jsou její hranice? Proč je důležité chovat se online ohleduplně a respektovat ostatní? Co je kyberšikana a jak se proti ní bránit? Jak využívat internet a sociální sítě smysluplně tak, aby nám pomáhaly, a nikoliv ubližovaly? Jaký je vliv sociálních sítí na duševní zdraví? Co jsou informační přetížení, algoritmy na internetu, nenávistná mluva, digitální stopa či kognitivní zkreslení a myšlenkové pasti, které nás ovlivňují v našich názorech a našem prožívání? 3.-9. roč. 2x 45 min07.01.2025
Well-being pro žákyE- bezpečí - Digitální wellbeing Co jsou osobní údaje a jak je chránit na mobilu a počítači? Jak vytvořit silné heslo a proč je důležité? Co je digitální stopa a jak můžeme zabránit tomu, aby byla zneužita? Jak rozpoznat pravdivé informace od těch falešných? Co znamená svoboda projevu na internetu a kde jsou její hranice? Proč je důležité chovat se online ohleduplně a respektovat ostatní? Co je kyberšikana a jak se proti ní bránit? Jak využívat internet a sociální sítě smysluplně tak, aby nám pomáhaly, a nikoliv ubližovaly? Jaký je vliv sociálních sítí na duševní zdraví? Co jsou informační přetížení, algoritmy na internetu, nenávistná mluva, digitální stopa či kognitivní zkreslení a myšlenkové pasti, které nás ovlivňují v našich názorech a našem prožívání? 3.-9. roč. 2x 45 min14.01.2025
Well-being pro žákyArtwellbeing Děti se stanou součástí obohacujícího procesu sdílení a společné tvorby. Aktivita podporuje navazování nových vztahů a rozvoj sociálních dovedností a potenciálu každého člena skupiny. Prostřednictvím tvoření a experimentů děti poznávají svět kolem sebe. Použité techniky a aktivity jsou hravou formou zaměřeny na uvolnění, rozvoj motoriky a fantazie. Akce je zaměřena na podporu well-beingu ve školách, podporu sociálních a emočních dovedností dětí. Cílem aktivity je podpořit příjemné prostředí ve škole/třídě. Součástí aktivity je také naučit děti a žáky tolerantnosti a ohleduplnosti. Aktivita směřuje k celkovému osobnostnímu rozvoji dětí a žáků a učí je zvládat své emoční prožívání včetně zásad zdravého životního stylu. Podpořena bude i cílová skupina pedagogických pracovníků, kteří se účastí na workshopu s třídním kolektivem naučí nové metody a techniky jak s dětmi a žáky pracovat anebo mohou na téma navázat v dalších hodinách.20.01.2025
Well-being pro žákyArtwellbeing Děti se stanou součástí obohacujícího procesu sdílení a společné tvorby. Aktivita podporuje navazování nových vztahů a rozvoj sociálních dovedností a potenciálu každého člena skupiny. Prostřednictvím tvoření a experimentů děti poznávají svět kolem sebe. Použité techniky a aktivity jsou hravou formou zaměřeny na uvolnění, rozvoj motoriky a fantazie. Akce je zaměřena na podporu well-beingu ve školách, podporu sociálních a emočních dovedností dětí. Cílem aktivity je podpořit příjemné prostředí ve škole/třídě. Součástí aktivity je také naučit děti a žáky tolerantnosti a ohleduplnosti. Aktivita směřuje k celkovému osobnostnímu rozvoji dětí a žáků a učí je zvládat své emoční prožívání včetně zásad zdravého životního stylu. Podpořena bude i cílová skupina pedagogických pracovníků, kteří se účastí na workshopu s třídním kolektivem naučí nové metody a techniky jak s dětmi a žáky pracovat anebo mohou na téma navázat v dalších hodinách.21.01.2025
Well-being pro žákyE- bezpečí - Digitální wellbeing Co jsou osobní údaje a jak je chránit na mobilu a počítači? Jak vytvořit silné heslo a proč je důležité? Co je digitální stopa a jak můžeme zabránit tomu, aby byla zneužita? Jak rozpoznat pravdivé informace od těch falešných? Co znamená svoboda projevu na internetu a kde jsou její hranice? Proč je důležité chovat se online ohleduplně a respektovat ostatní? Co je kyberšikana a jak se proti ní bránit? Jak využívat internet a sociální sítě smysluplně tak, aby nám pomáhaly, a nikoliv ubližovaly? Jaký je vliv sociálních sítí na duševní zdraví? Co jsou informační přetížení, algoritmy na internetu, nenávistná mluva, digitální stopa či kognitivní zkreslení a myšlenkové pasti, které nás ovlivňují v našich názorech a našem prožívání? 3.-9. roč. 2x 45 min05.02.2025
Well-being pro žákyArtwellbeing Děti se stanou součástí obohacujícího procesu sdílení a společné tvorby. Aktivita podporuje navazování nových vztahů a rozvoj sociálních dovedností a potenciálu každého člena skupiny. Prostřednictvím tvoření a experimentů děti poznávají svět kolem sebe. Použité techniky a aktivity jsou hravou formou zaměřeny na uvolnění, rozvoj motoriky a fantazie. Akce je zaměřena na podporu well-beingu ve školách, podporu sociálních a emočních dovedností dětí. Cílem aktivity je podpořit příjemné prostředí ve škole/třídě. Součástí aktivity je také naučit děti a žáky tolerantnosti a ohleduplnosti. Aktivita směřuje k celkovému osobnostnímu rozvoji dětí a žáků a učí je zvládat své emoční prožívání včetně zásad zdravého životního stylu. Podpořena bude i cílová skupina pedagogických pracovníků, kteří se účastí na workshopu s třídním kolektivem naučí nové metody a techniky jak s dětmi a žáky pracovat anebo mohou na téma navázat v dalších hodinách.06.02.2025
Well-being pro žákyE- bezpečí - Digitální wellbeing Co jsou osobní údaje a jak je chránit na mobilu a počítači? Jak vytvořit silné heslo a proč je důležité? Co je digitální stopa a jak můžeme zabránit tomu, aby byla zneužita? Jak rozpoznat pravdivé informace od těch falešných? Co znamená svoboda projevu na internetu a kde jsou její hranice? Proč je důležité chovat se online ohleduplně a respektovat ostatní? Co je kyberšikana a jak se proti ní bránit? Jak využívat internet a sociální sítě smysluplně tak, aby nám pomáhaly, a nikoliv ubližovaly? Jaký je vliv sociálních sítí na duševní zdraví? Co jsou informační přetížení, algoritmy na internetu, nenávistná mluva, digitální stopa či kognitivní zkreslení a myšlenkové pasti, které nás ovlivňují v našich názorech a našem prožívání? 3.-9. roč. 2x 45 min12.02.2025
Well-being pro žákyArtwellbeing Děti se stanou součástí obohacujícího procesu sdílení a společné tvorby. Aktivita podporuje navazování nových vztahů a rozvoj sociálních dovedností a potenciálu každého člena skupiny. Prostřednictvím tvoření a experimentů děti poznávají svět kolem sebe. Použité techniky a aktivity jsou hravou formou zaměřeny na uvolnění, rozvoj motoriky a fantazie. Akce je zaměřena na podporu well-beingu ve školách, podporu sociálních a emočních dovedností dětí. Cílem aktivity je podpořit příjemné prostředí ve škole/třídě. Součástí aktivity je také naučit děti a žáky tolerantnosti a ohleduplnosti. Aktivita směřuje k celkovému osobnostnímu rozvoji dětí a žáků a učí je zvládat své emoční prožívání včetně zásad zdravého životního stylu. Podpořena bude i cílová skupina pedagogických pracovníků, kteří se účastí na workshopu s třídním kolektivem naučí nové metody a techniky jak s dětmi a žáky pracovat anebo mohou na téma navázat v dalších hodinách.13.02.2025
Well-being pro žákyE- bezpečí - Digitální wellbeing Co jsou osobní údaje a jak je chránit na mobilu a počítači? Jak vytvořit silné heslo a proč je důležité? Co je digitální stopa a jak můžeme zabránit tomu, aby byla zneužita? Jak rozpoznat pravdivé informace od těch falešných? Co znamená svoboda projevu na internetu a kde jsou její hranice? Proč je důležité chovat se online ohleduplně a respektovat ostatní? Co je kyberšikana a jak se proti ní bránit? Jak využívat internet a sociální sítě smysluplně tak, aby nám pomáhaly, a nikoliv ubližovaly? Jaký je vliv sociálních sítí na duševní zdraví? Co jsou informační přetížení, algoritmy na internetu, nenávistná mluva, digitální stopa či kognitivní zkreslení a myšlenkové pasti, které nás ovlivňují v našich názorech a našem prožívání? 3.-9. roč. 2x 45 min24.02.2025
Well-being pro žákyArtwellbeing Děti se stanou součástí obohacujícího procesu sdílení a společné tvorby. Aktivita podporuje navazování nových vztahů a rozvoj sociálních dovedností a potenciálu každého člena skupiny. Prostřednictvím tvoření a experimentů děti poznávají svět kolem sebe. Použité techniky a aktivity jsou hravou formou zaměřeny na uvolnění, rozvoj motoriky a fantazie. Akce je zaměřena na podporu well-beingu ve školách, podporu sociálních a emočních dovedností dětí. Cílem aktivity je podpořit příjemné prostředí ve škole/třídě. Součástí aktivity je také naučit děti a žáky tolerantnosti a ohleduplnosti. Aktivita směřuje k celkovému osobnostnímu rozvoji dětí a žáků a učí je zvládat své emoční prožívání včetně zásad zdravého životního stylu. Podpořena bude i cílová skupina pedagogických pracovníků, kteří se účastí na workshopu s třídním kolektivem naučí nové metody a techniky jak s dětmi a žáky pracovat anebo mohou na téma navázat v dalších hodinách.25.02.2025
Well-being pro žákyE- bezpečí - Digitální wellbeing Co jsou osobní údaje a jak je chránit na mobilu a počítači? Jak vytvořit silné heslo a proč je důležité? Co je digitální stopa a jak můžeme zabránit tomu, aby byla zneužita? Jak rozpoznat pravdivé informace od těch falešných? Co znamená svoboda projevu na internetu a kde jsou její hranice? Proč je důležité chovat se online ohleduplně a respektovat ostatní? Co je kyberšikana a jak se proti ní bránit? Jak využívat internet a sociální sítě smysluplně tak, aby nám pomáhaly, a nikoliv ubližovaly? Jaký je vliv sociálních sítí na duševní zdraví? Co jsou informační přetížení, algoritmy na internetu, nenávistná mluva, digitální stopa či kognitivní zkreslení a myšlenkové pasti, které nás ovlivňují v našich názorech a našem prožívání? 3.-9. roč. 2x 45 min04.03.2028
Well-being pro žákyE- bezpečí - Digitální wellbeing Co jsou osobní údaje a jak je chránit na mobilu a počítači? Jak vytvořit silné heslo a proč je důležité? Co je digitální stopa a jak můžeme zabránit tomu, aby byla zneužita? Jak rozpoznat pravdivé informace od těch falešných? Co znamená svoboda projevu na internetu a kde jsou její hranice? Proč je důležité chovat se online ohleduplně a respektovat ostatní? Co je kyberšikana a jak se proti ní bránit? Jak využívat internet a sociální sítě smysluplně tak, aby nám pomáhaly, a nikoliv ubližovaly? Jaký je vliv sociálních sítí na duševní zdraví? Co jsou informační přetížení, algoritmy na internetu, nenávistná mluva, digitální stopa či kognitivní zkreslení a myšlenkové pasti, které nás ovlivňují v našich názorech a našem prožívání? 3.-9. roč. 2x 45 min06.03.2025