Implementační aktivity

Podpora moderních didaktických forem vedoucích k rozvoji klíčových kompetencí

Zapříklady dobré praxe

 

Metody inovativního vzdělávání

 

Výjezdy za příklady dobré praxe

Rozvoj potenciálu každého žáka, zejména žáků se sociálním a jiným znevýhodněním

Děti a žáci se speciálními vzdělávacími potřebami

 

Preventivní programy pro děti a žáky

 

Infromativní setkání ke kvalitě vzdělávání s relevantními aktéry

Informativní setkání ke kvalitě vzdělávání s relevantními aktéry CS: Ostatní aktéři v oblasti v zdělávání Setkání bylo zaměřeno na seznámení relevantních aktérů ve vzdělávání s projektem "Místní akční plán rozvoje vzdělávání IV. pro území MAS Šternbersko a MAS Bystřička". Účastníci byli informováni o aktivitách projektu, možnostech zapojení cílových skupin a byly vedeny komunikační a konzultační aktivity.  Setkání přispělo k lepšímu porozumění a spolupráci mezi jednotlivými aktéry ve vzdělávání a podpořilo sdílení informací a dobré praxe. 27.02.2024
Informativní setkání ke kvalitě vzdělávání s relevantními aktéry CS: Zřizovatelé Setkání bylo zaměřeno na seznámení relevantních aktérů ve vzdělávání s projektem "Místní akční plán rozvoje vzdělávání IV. pro území MAS Šternbersko a MAS Bystřička". Účastníci byli informováni o aktivitách projektu, možnostech zapojení cílových skupin a byly vedeny komunikační a konzultační aktivity.  Setkání přispělo k lepšímu porozumění a spolupráci mezi jednotlivými aktéry ve vzdělávání a podpořilo sdílení informací a dobré praxe. 01.03.2024
Informativní setkání ke kvalitě vzdělávání s relevantními aktéry CS: Ostatní aktéři v oblasti vzdělávání Setkání bylo zaměřeno na seznámení relevantních aktérů ve vzdělávání s projektem "Místní akční plán rozvoje vzdělávání IV. pro území MAS Šternbersko a MAS Bystřička". Účastníci byli informováni o aktivitách projektu, možnostech zapojení cílových skupin a byly vedeny komunikační a konzultační aktivity.  Setkání přispělo k lepšímu porozumění a spolupráci mezi jednotlivými aktéry ve vzdělávání a podpořilo sdílení informací a dobré praxe. 09.04.2024
Informativní setkání ke kvalitě vzdělávání s relevantními aktéry CS: Ostatní aktéři v oblasti vzdělávání, CS: Pracovníci veřejné správy a subjektů zřízených veřejnou správou Setkání bylo zaměřeno na seznámení relevantních aktérů ve vzdělávání s projektem "Místní akční plán rozvoje vzdělávání IV. pro území MAS Šternbersko a MAS Bystřička". Účastníci byli informováni o aktivitách projektu, možnostech zapojení cílových skupin a byly vedeny komunikační a konzultační aktivity.  Setkání přispělo k lepšímu porozumění a spolupráci mezi jednotlivými aktéry ve vzdělávání a podpořilo sdílení informací a dobré praxe. 14.05.2024
Informativní setkání ke kvalitě vzdělávání s relevantními aktéry CS: Rodiče dětí a žáků, CS: Pracovníci školských poradenských zařízení, CS: Široká veřejnost Setkání bylo zaměřeno na seznámení relevantních aktérů ve vzdělávání s projektem "Místní akční plán rozvoje vzdělávání IV. pro území MAS Šternbersko a MAS Bystřička". Účastníci byli informováni o aktivitách projektu, možnostech zapojení cílových skupin a byly vedeny komunikační a konzultační aktivity.  Setkání přispělo k lepšímu porozumění a spolupráci mezi jednotlivými aktéry ve vzdělávání a podpořilo sdílení informací a dobré praxe. 14.05.2024
Informativní setkání ke kvalitě vzdělávání s relevantními aktéry CS: Pedagogičtí a nepedagogičtí pracovníci Setkání bylo zaměřeno na seznámení relevantních aktérů ve vzdělávání s projektem "Místní akční plán rozvoje vzdělávání IV. pro území MAS Šternbersko a MAS Bystřička". Účastníci byli informováni o aktivitách projektu, možnostech zapojení cílových skupin a byly vedeny komunikační a konzultační aktivity.  Setkání přispělo k lepšímu porozumění a spolupráci mezi jednotlivými aktéry ve vzdělávání a podpořilo sdílení informací a dobré praxe. 14.05.2024
Informativní setkání ke kvalitě vzdělávání s relevantními aktéry CS: Vedení škol a školských zařízení Setkání bylo zaměřeno na seznámení relevantních aktérů ve vzdělávání s projektem "Místní akční plán rozvoje vzdělávání IV. pro území MAS Šternbersko a MAS Bystřička". Účastníci byli informováni o aktivitách projektu, možnostech zapojení cílových skupin a byly vedeny komunikační a konzultační aktivity.  Setkání přispělo k lepšímu porozumění a spolupráci mezi jednotlivými aktéry ve vzdělávání a podpořilo sdílení informací a dobré praxe. 11.06.2024

 

Děti ohrožené školním neúspěchem

 

Školství, kvalita vzdělávání a nové trendy

Školství, kvalita vzdělávání a nové trendy Na konferenci "Vzdělávání směřující do budoucnosti: Trendy, kvalita a vize", která se konala 14. května 2024 v Expozici Času ve Šternberku, se sešli přední odborníci z oblasti vzdělávání, kteří diskutovali o klíčových výzvách a příležitostech, které vzdělávací systém dnes nabízí. Toto setkání, určené pro širokou veřejnost včetně rodičů a pracovníků ve vzdělávání, zdůraznilo nutnost integrace nových vzdělávacích metod a přístupů a zaměřilo se na rozvoj potenciálu každého žáka.
Konferenci navštívilo 92 zájemců. Konference hostila devět řečníků, kteří v rámci tří hodin přinesli své odborné znalosti a návrhy na vylepšení současného stavu vzdělávacích systémů. Jedním z klíčových bodů bylo zdůraznění potřeby, aby se vzdělávací systém neustále vyvíjel a adaptoval na rychle se měnící svět kolem nás.
Diskuze také zdůraznily význam spolupráce mezi různými sektory - veřejným, soukromým a neziskovým - ve snaze o zlepšení kvality vzdělávání a zpřístupnění nejlepších pedagogických praxí a zdrojů širší komunitě. Konference poskytla cenné informace a inspiraci pro všechny, kteří mají zájem o vzdělávání a chtějí přispět k jeho zlepšování. Je jasné, že vzdělávání je neustálá cesta, na které musíme spolupracovat, sdílet a inovovat, abychom připravili mladou generaci na výzvy, které přináší moderní svět.
14.05.2024

 

Podpora pedagogických a didaktických kompetencí pracovníků ve vzdělávání a podpora managementu třídních kolektivů

Snídaňové porady s řediteli

Setkání ředitelů a zástupců škol Setkání proběhlo za účelem sdílení informací o projektu MAP IV, prezentování dobré praxe mezi řediteli a zástupci škol. Byly diskutovány klíčové aktivity projektu MAP IV, implementační aktivity a novinky v oblasti vzdělávání. Celkem se zúčastnilo sestkání 17 osob, počet zapojených škol bylo 14.   20.03.2024
Setkání ředitelů a zástupců škol Setkání proběhlo za účelem sdílení informací o projektu MAP IV, prezentování dobré praxe mezi řediteli a zástupci škol. Byly diskutovány klíčové aktivity projektu MAP IV, implementační aktivity a novinky v oblasti vzdělávání. Celkem se zúčastnilo sestkání 14 osob, počet zapojených škol bylo 11.  21.03.2024
Setkání ředitelů a zástupců škol Setkání proběhlo za účelem sdílení informací o projektu MAP IV, prezentování dobré praxe mezi řediteli a zástupci škol. Byly diskutovány klíčové aktivity projektu MAP IV, implementační aktivity a novinky v oblasti vzdělávání. Celkem se zúčastnilo sestkání 10 osob, počet zapojených škol bylo 7.  22.03.2024
Snídaňová porada s řediteli Pro ředitele škol jsme připravili snídaňovou poradu, která se konala 11. června 2024 od 7:45 do 10:00 v Expedici Hanácká restaurace na adrese Potoční 13, Šternberk. Obsahem setkání bylo předání aktualizací investičních potřeb k podpisu, předání odborných publikací, ukázky Albi pomůcek pro mateřské školy, 1. a 2. stupeň základních škol, a informace k možnosti jejich zapůjčení do škol. Dále byla představena nabídka implementačních aktivit MAP na období 09-12/2024, konkrétní termíny a možnosti zapojení do akcí. Proběhla výměna informací, nabídka spolupráce ze strany Středního článku, představení projektů na podporu pohybové gramotnosti, zdravý životní styl, kariérové poradenství, prevence předčasných odchodů. Celková doba trvání akce byla přes 2 hodiny, do akce se zapojilo celkem 27 škol. 11.06.2024

 

 

Školní připravenost a prevence školního neúspěchu

Rozvoj kompetencí dětí a žáků v poletechnickém vzdělávání

Moderní a digitální technologie a vzdělávání

 

Moderní a digitální technologie ve vzdělávání

Virtuální realita a robotika pro ZŠ  Pro pedagogické pracovníky a vedení škol v území proběhlo představení virtuální reality a robotiky. Akce se konala 30. května 2024 v Expozici času Šternberk. Účastníci si mohli sami na vlastní kůži vyzkoušet, jak probíhá výuka s pomocí virtuální reality a jak lze v pedagogické praxi virtuální realitu efektivně využívat. Rovněž si všichni vyzkoušeli práci s programovatelnými roboty, které lze používat i s mladšími dětmi. Akce trvala přibližně 3 hodiny a účastí na přednášce se zapojilo do této implementační aktivity 5 škol. 30.05.2024
Virtuální realita a robotika pro ZŠ  Pro pedagogické pracovníky a vedení škol v území proběhlo představení virtuální reality a robotiky. Akce se konala 30. května 2024 v Expozici času Šternberk. Účastníci si mohli sami na vlastní kůži vyzkoušet, jak probíhá výuka s pomocí virtuální reality a jak lze v pedagogické praxi virtuální realitu efektivně využívat. Rovněž si všichni vyzkoušeli práci s programovatelnými roboty, které lze používat i s mladšími dětmi. Akce trvala přibližně 3 hodiny a účastí na přednášce se zapojilo do této implementační aktivity 6 škol. 30.05.2024

 

RE-USE centrum - pošli to dál

 

EDUbus (školní a mimoškolní aktivity)

 

EDUbus (pro pedagogické pracovníky)

 

 

Mediální gramotnost

 

Mediální gramotnost a kritické myšlení

Wellbeing (duševní zdraví dětí, žáků a pedagogů)

Well-being pro ped. pracovníky

Program proti šikaně KiVa® - praktická ochutnávka Během 3 hodinového workshopu se účastníci seznámili s univerzálními metodami a praktickými aktivitami, které lze použít při třídnických hodinách na základní škole. Aktivity byly designovány tak, aby podpořily pedagogy v budování pozitivního třídního a školního prostředí, což přispívá k celkovému wellbeing pedagogů na základních školách. Do hloubky byl představen KiVa  program zaměřený na prevenci a řešení šikany ve školním prostředí. Cílem programu je poskytnout základním školám nástroje pro efektivní boj proti šikaně a podporu vytváření bezpečného školního klima. 16.04.2024
Dobrý začátek® - praktická ochutnávka Pro 9 účastníků ze 6 škol byl vedený workshop k podpoře pedagogických pracovníků mateřských škol ve zvládání stresu a náročných pracovních podmínek. Jedním z nástrojů pro zlepšení školního prostředí může být program Dobrý začátek. Tento program, který se zaměřuje na rozvoj socioemočních dovedností dětí předškolního věku a zvyšuje wellbeing dětí i učitelů, byl účastníkům představen zcela prakticky. Lektorka popisovala denní situace v MŠ, způsoby vedení jednání s asertivními rodiči, komunikaci problémovými žáky a další příklady. Workshop trval 180 minut.   
18.4.2024
Program proti šikaně KiVa® - praktická ochutnávka Během 3 hodinového workshopu se účastníci seznámili s univerzálními metodami a praktickými aktivitami, které lze použít při třídnických hodinách na základní škole. Aktivity byly designovány tak, aby podpořily pedagogy v budování pozitivního třídního a školního prostředí, což přispívá k celkovému wellbeing pedagogů na základních školách. Do hloubky byl představen KiVa  program zaměřený na prevenci a řešení šikany ve školním prostředí. Cílem programu je poskytnout základním školám nástroje pro efektivní boj proti šikaně a podporu vytváření bezpečného školního klima.
18.4.2024

 

Well-being pro žáky