O projektu MAP IV

Projekt podporuje zvyšování kvality vzdělávání na území ORP Šternberk a ORP Olomouc. Navazuje na dosažené cíle vpředcházejících projektech MAP I - MAP III. 
Podporuje společné plánování a spolupráci zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání včetně organizací neformálního vzdělávání v daném místě. Plánování i implementace  společných nebo sdílených aktivit v území bude přispívat k naplnění Dlouhodobého záměru vzdělávání.

Fyzická realizace projektu
datum zahájení: 1. 1. 2024
datum ukončení: 31. 12. 2025
 
Cíle projektu
  • Zlepšit kvalitu vzdělávání v mateřských a základních školách v daném území a prohloubit spolupráci a zapojení relevantních aktérů z území do procesu plánování a aktualizace místního akčního plánu rozvoje vzdělávání.
  • Podpořit konkrétní opatření vedoucí ke zvýšení kvality vzdělávání v území naplánovaná v MAP III.
  • Pokračovat v podpoře vytvořených partnerství. Bude rozvíjena nedostatečná spolupráce zřizovatelů a ředitelů škol. Podporovat vytvoření prostředí, ve kterém zřizovatelé a ředitelé budou aktivně komunikovat a spolupracovat na posilování kvality vzdělávání. Společně by měli vyvíjet strategie a plány pro zlepšení kvality vzdělávání a dosažení stanovených cílů. Cílem by mělo být pravidelné sledování a hodnocení výsledků vzdělávání, aby bylo možné identifikovat oblasti potřebující zlepšení. Zřizovatelé by měli podporovat rozvoj vzdělá. programů, které budou odpovídat potřebám dětí a žáků, a moderním vzdělávacím trendům.
  • Zvýšit informovanost všech zúčastněných stran, včetně učitelů, ředitelů škol, rodičů a ostatních aktérů v oblasti vzdělávání, o obsahu a cílech Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. Spolupráce s NPI a získávání informací i z jiných krajů, aby přenos informací do našeho území byl zajištěn. Aktivně zapojit rodiče a místní aktéry v oblasti vzdělávání do procesu implementace strategie a vytváření podpůrného prostředí. Podporovat vytvoření sdíleného vzdělávacího prostředí, kde školy budou moci sdílet úspěšné postupy a zkušenosti s implementací strategie.
  • Orientace na kvalitní inkluzivní vzdělávání. Podpora škol, které jsou otevřené a přátelské pro všechny žáky bez ohledu na jejich individuální potřeby a schopnosti. Zlepšit výsledky vzdělávání pro všechny žáky, včetně těch se speciálními potřebami, a zajistit, aby každé dítě a žák dosáhl svého maximálního potenciálu. Podpořit, aby děti a žáci se speciálními potřebami dostali veškerou potřebnou podporu, aby mohli úspěšně absolvovat vzdělávání a rozvíjet své dovednosti.

 

V projektu budou realizovány následující aktivity
KA 1 - Řízení projektu
KA 2 - Vnitřní hodnocení projektu
KA 3 - Rozvoj a aktualizace MAP
3.1 Řídící výbor a organizační struktura MAP
3.2 Zpracování komunikačního plánu a realizace konzultačního procesu
3.3 PS pro financování
3.4 PS pro podporu moderních didaktických forem vedoucích k rozvoji klíčových kompetencí
3.5 PS pro rovné příležitosti
3.8 Místní akční plánování
3.9 Spolupráce s projektem IDZ/krajem
3.10 Spolupráce s IPs
KA 4 - Implementace akčních plánů
Z povinných témat jsou vybrány následující:
1. Podpora moderních didaktických forem vedoucích k rozvoji klíčových kompetencí
2. Rozvoj potenciálu každého žáka, zejména žáků se sociálním a jiným znevýhodněním
3. Podpora pedagog. a didakt. kompetencí pracovníků ve vzdělávání a podpora managementu
třídních kolektivů
Z volitelných témat jsou vybrány následující:
1. Rozvoj kompetencí dětí a žáků v polytech. vzdělávání
2. Mediální gramotnost
3. Wellbeing (duševní zdraví dětí, žáků a pedagogů)